Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madsbruun
Hejsa.

Jeg har ledt en del på nettet, men kan ikke finde en entydig anbefaling ift. valg mellem UE40D6517 og UE40D7005. Ud over de designmæssige forskelle, kan jeg sku ikke finde ud af hvad jeg skal vælge.

Kæresten syntes selvfølgelig at den hvide ramme på 6517'eren er pæn, men jeg er bekymret for at dette tv, er "teknisk" dårligere end 7005.

Er der noget der kan hjælpe... hvad fanden skal jeg vælge?

Mvh Mads
Brugeravatar
Af edinger
7-serien er naturligvis bedre end 6-serien.

5- og 6-serien skulle dog angiveligt i mindre grad end 7- og 8-serien lide af clouding og ujævn kantbelysning.

Jeg er klar over, at denne viden ikke nødvendigvis gør valget lettere for dig. Beklager O_O
Af rassol
edinger skrev:7-serien er naturligvis bedre end 6-serien.

5- og 6-serien skulle dog angiveligt i mindre grad end 7- og 8-serien lide af clouding og ujævn kantbelysning.

Jeg er klar over, at denne viden ikke nødvendigvis gør valget lettere for dig. Beklager O_O
Min opfattelse er, at det er ikke altid tilfældet at højere modeller er "bedre".

Da jeg var på research i (mange) butikker efter nyt TV, stillede jeg et lignende spørgsmål i Elgiganten. De havde et 6xxx (kan ikke huske præcis model) med hvid ramme og et 7005 til at stå ved siden af hinanden. Jeg spurgte hvad forskellen på dem var, og fik det svar at der absolut ingen forskel var rent hardwaremæssigt. Den eneste forskel var designet trods de var placeret i forskellige serier.

Om det er sandt eller ej ved jeg selvfølgelig ikke, men jeg kan konstatere at Samsungs modelnumre i mange tilfælde slet ikke hænger sammen som man tror. To IDENTISKE TV kan eksempelvis have forskellige modelnumre bare fordi der følger en fod med den ene og ikke den anden. Derudover er der alt det rod med parallelimporterede modeller, forskellige modelnumre i forskellige lande, hvid/sort rammer, tunerforskelle osv. Forvirret? Det tror jeg nok :s

Lige angående de hvide/sorte ramme modeller, så forstår jeg ikke hvorfor Samsung skal gøre det så besværligt at kende forskel. Kunne de ikke bare statuere forskellen ved at sætte et S/B (sort/black) eller H/W (hvid/white) efter modelnummeret i stedet for at kalde eksempelvis et sort 6017 og et hvidt 6027.. det er der jo ingen der kan finde rundt i.
Brugeravatar
Af edinger
Det er sådan set rigtig nok. Som det efterhånden er de fleste bekendt, er 7- og 8-serien fra Samsung eksempelvis teknisk identiske i både plasma- og LCD-udgaven.

At dømme efter tilbagemeldingerne fra flere brugere er der dog noget, som kunne tyde på, at samlekvaliteten i 7'eren lader noget tilbage at ønske ift. 8'eren. Selvom de er ens på papiret.

Man har dog naturligvis svært ved at forestille sig, at det ligefrem skulle være tilsigtet.