Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fixfinn
Jeg har haft LG 42LW650W i et par måneder uden problemer.

Nu har jeg så lige opdaget at tv'et er blevet skævt eller rettere vrider sig, så det lige som står i en bue ud fra væggen.

Er der nogen som har erfaringer med det?
Fixfinn skrev:Nu har jeg så lige opdaget at tv'et er blevet skævt eller rettere vrider sig, så det lige som står i en bue ud fra væggen.
Det er hængt op, antager jeg? Måske du har spændt ophænget for hårdt (hvis det buer horisontalt) eller det har ikke den nødvendige støtte i bunden (hvis det buer vertikalt)
Retter det sig, når du tager belastningen af?
Af Fixfinn
Det er vægophængt og buer horisontalt, men jeg kan ikke rigtig spænde for hårdt.

Ophængingen er ved hjælp af 2 lodrette stænger i hver side af tv'et uden forbindelse til hinanden, så der kan ikke være noget spænd imellem. disse 2 stænger bliver så hægtet på 2 vandrette, som er monteret på væggen og kan som sådan bare ligge løst på.

Ved de lodrette stænger er afstanden til væggen den samme, mens den er mindre i midten og mere i yderkanten af tv'et.

Jeg har ikke rigtig haft energi til at tage det ned fra væggen endnu, men bliver nok nødt til det og vil så prøve at sætte det på standeren som fulgte med