Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle.
Jeg har søgt på de termer jeg finder oplagt at søge på, men kan ikke udmiddelbart finde noget omkring dette på sitet.

Jeg kan ikke forstå, at afspiller jeg en .mkv fil hvor jeg - når den afspilles på min PC - kan vælge mellem diverse undertekster, sprog mm., så er der intet at gøre, jeg kan ikke vælge hverken undertekster eller alternativt sprog når den bliver trukket fra min NAS og over på mit TV! Jeg kan få lov til at høre sproget på det der står som standard - og altså uden at kunne vælge de subs der ellers er indeholdt i .mkv filen :((

Har nogen et bud på hvad årsagen er til dette? Der er en knap på fjernbetjeningen hvorpå der står SUBT. men den kan ikke bruges :-(

Ha' en god aften, en god jul og et godt nyt år :)

Med venlig hilsen

Frank

PS. Det gælder i øvrigt alle video-mediefiler
Af PhDream
På sidste generations Samsung tv, dvs. C-serien, kunne du ikke vælge subs MED MINDRE de var embedded i selve filmen. Ved ikke om det blev ændret på den nye D-serie.

Der findes vist programmer, som du kan bruge til at lave embedded subs, men så skal filmen måske recodes, osv.

Køb en ekstern medieafspiller fra WD eller A.C.Ryan, så slipper du for bøvlet og kan afspille mange flere filer end på dit tv.
Af Gettysburgexpress
Du har nok ret i det bliver en WD, synes bare det er lidt sært at embedded subs og lyd ikke er valgbart - faktisk utroligt ringe :(

Men 1000 tak for svar/hint :)
Af rassol
Ved ikke med C serien, men D serien understøtter KUN én ekstern subtitle fil - og den skal have samme navn som din mkv fil og ligge sammen med den. Subs der ligger inde i mkv filen er ikke understøttet.

Til gengæld virker valg af lydtracks embedded i mkv fint på mit D7005.
Af Mysen
Hvis du henter et freeware program, der hedder MKVtoolnix samt tilføjelsesprogrammet MKVExtractGUI2, så kan du trække den ønskede undertekstfil ud af MKV'en, og så er det ALTID den eksterne undertekstfil, der afspilles.

Det gør jeg, men bruger dog en USB HDD, da netværket ikke kan arbejde hurtigt nok til at undgå pauser i filer med høj bitrate.