Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære Forum

Jeg har netop erhveret ovenstående TV med tilhørende tablet. På den baggrund er jeg blevet temmelig skuffet over anvendeligheden af Tab'ens internetadgang. I ca 9 ud af 10 gange man går på nettet med tab'en og søger på en side, vises følgende besked "websiden er ikke tilgængelig - websiden kan være midlertidigt nede ller flyttet permanent til en ny internetadresse". Ved gentagende opdateringer, samt en enorm tålmodighed lykkes det omsidder at komme ind på den ønskede side. Igår tog det ca 20 min at logge ind på min hotmail og læse 1 mail.

Jeg har selvfølgelig kontrolleret at internet adresserne er rigtige og ikke er flyttet. Derudover er signalstyrken på tableten angivet som "Fremragende". Det gør heller ingen forskel om jeg sætter mig lige ved siden af min trådløse router.

Mit spørgsmål er om denne tilstand er standart? eller om jeg skal ændre noget i mine indstillinger, forbindelse (20 Mbit) eller lign. Jeg syntes at den nuværende tilstand er kritisabel og nærmest gør tabletten ubrugelig for mig. På nuværende tidspunkt giver det jo associationer til download af billedfiler med et 56k modem for 10 år siden. Det kan da ikke være Samsungs alvor?

Jeg håber meget i kan hjælpe

På forhånd tak

De bedste hilsner
Thomas
Af kskruger
Har du prøvet din tablet på et andet trådløst netværk?
Mere for at udelukke, at det ikke er dit eget netværk som er problemet.
Af DocOne
Hej
Jeg havde de samme problemer, elendig hastighed over wifi og ofte droppede den ligefrem wifi-forbindelsen.
Jeg skrev til Samsung og fik følgende svar:
"Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Prøv at nulstille den inde i programmer, indstillinger og beskyttelse."

Tænkte at det var åndssvagt da det havde været et problem lige fra jeg fik den så hvorfor skulle det hjælpe at resette den. Men voila, det virkede - nu fungerer den upåklageligt på nettet.

Jeg har desuden (senere) opdateret den til ny firmware (gingerbread 2.3.5) - det er dog lidt kompliceret da det ikke er en officiel fra Samung. Den er blevet hurtigere at bruge efter dette og jeg har ikke oplevet øvrige problemer.
Læs mere her (Wifi 5.0 tablettens kodenavn er YP-G70).
http://www.samfirmware.com/apps/forums/ ... 3-5?page=6