Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey.

Jeg har forelsket mig i Samsungs nye fladskærms-serie. Jeg har kigget meget i deres katalog,
og jeg er begyndt at undre mig over, hvor meget mere man egentlig får for pengene med 8/7xxx-serien over 65xx serien.

Tag et kig på vedlagte billede.

[img]http://i.imgur.com/4bfRa.png[/img]

Altså 3D-briller kan jeg godt undvære. Så er der ingen Micro Dimming og 400 mhz over 800 mhz CMR.
Hvor vigtige er disse to ting? Sidste punkt med en større ramme kan jeg måske godt overleve, hvis prisforskellen er stor nok.

Hvad synes I?
Af StoreSol
Idag er der 2 par briller fra 6500 og op.

8 serien har en Galaxy tab og en pænere almindelig fjernbetjening.

7 og 8 hr et Samsung produceret panel, mens resten har fra et kinesisk firma.

Men at jeg selv endte med en 6505 efter at have prøvet en 8005, og er tilfreds med valget, siger vist det hele om min holdning :)
Af T.E.Larsen
pas på 7005 med ujævn kant belysning - har ikke set som ikke havde det
Af StoreSol
T.E.Larsen skrev:pas på 7005 med ujævn kant belysning - har ikke set som ikke havde det
Det gælder også for 8005. Det er samme panel som 7005.
Af onlinehero
Tak for svar - men er lidt forvirret over hvad I så synes. Kommentarer gik mest på design, synes jeg. Hvad med de manglende features?
Af T.E.Larsen
StoreSol skrev:
T.E.Larsen skrev:pas på 7005 med ujævn kant belysning - har ikke set som ikke havde det
Det gælder også for 8005. Det er samme panel som 7005.
Det er rigtigt. Men de 8005 jeg har set har ikke være så slemme. Dem ville jeg faktisk kunne leve med. Måske det er rammen som giver et bedre "hold" om kanten, og dermed mindsker problemet.

Ville heller have 8005 end det lammende VT30 jeg købte istedet.
Af Snurrerundtlyd
T.E.Larsen skrev:Ville heller have 8005 end det lammende VT30 jeg købte istedet.
Lammende ligefrem? Eller måske bare larmende? 8)
Af Chaui
Efter den tabel du viser, ser det også ud til at der en forskel med tuneren i tv'et.

og så er der selvfølgelig Design forskellen, hvilket også har lidt og sige for de fleste.

Har selv en D8005 og den har fungeret perfekt, hvilket jeg ikke kan sige om mit gamle C7705, der kun holdte en måned.
Af StoreSol
Tuneren er ikke et problem, du skal bare vide om du har brug for T2, har du det købet 6507 istedet for 6505.

Jeg tror ikke der en den store forskel på billedekvaliteten, du kan måske se forskel når du har dem ved siden af hinanden, men ikke noget du vil bemærke, når du ikke ser dem sammen.

Så du skal i bund og grund, gøre op med dig selv, om du vil betale den ekstra pris for design, galaxytab og pæn Remote. Hvad du vægter prismæssigt kan vi andre jo ikke sige. Jeg valgte som sagt 46d6505
Af loland
Der er micro dimming på 7 og 8 serien.. Det er der ikke på 6'er serierne .. så de bedste billeder på samsung serierne får man ved 7 eller 8'er serien :)