Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af karinaP
hej

har et samsung smart tv UE-40D6507, men er ny inden for smart tv og har fundet ud af at sortere kanalerne, denne funktion er godt gemt hos Samsung :-), hvordan kan jeg bruge optage funktionen?

Jeg har en philips dvd optager med harddisk og kan lige nu optage på de "gamle" kanaler, kan jeg få aktiveret optage funktionen på samsung tv?

PS husk jeg er ny inden for området :) på forhånd tak

Mvh
Karina
karinaP skrev:hej
har et samsung smart tv UE-40D6507, men er ny inden for smart tv og har fundet ud af at sortere kanalerne, denne funktion er godt gemt hos Samsung :-), hvordan kan jeg bruge optage funktionen?

Jeg har en philips dvd optager med harddisk og kan lige nu optage på de "gamle" kanaler, kan jeg få aktiveret optage funktionen på samsung tv?
Du skal bruge en ekstern USB harddisk som skal tilsluttes tv'ets USB stik.
Du kan ikke bruge din gamle optager til at optage andet end de analoge kanaler.
Når du har tilsluttet harddisken, optager du fra EPG'en (programguiden) som kun fungerer sammen med de digitale kanaler.
Af karinaP
[quote="Peter Schrøder"][quote="karinaP"]hej

Jeg har en philips dvd optager med harddisk og kan lige nu optage på de "gamle" kanaler, kan jeg få aktiveret optage funktionen på samsung tv? [/quote]

Du skal bruge en ekstern USB harddisk som skal tilsluttes tv'ets USB stik.
Du kan ikke bruge din gamle optager til at optage andet end de analoge kanaler.
Når du har tilsluttet harddisken, optager du fra EPG'en (programguiden) som kun fungerer sammen med de digitale kanaler.[/quote]

mange tak for svaret, nogen anbefaling til hvad jeg skal købe?

Mvh
karina
karinaP skrev:nogen anbefaling til hvad jeg skal købe?
Jeg har ikke personlig erfaring med de forskellige typer. Samsung support anbefaler harddiske med separat strømforsyning, mens de fleste i dette forum anbefaler harddiske som får strøm via usb-stikket.
Det kunne f.eks. være disse:
http://www.edbpriser.dk/Product/Compare ... 65;5160710
Jeg tror at 2,5" diske trækker mindre strøm under opstart og derved undgår nogle af de problemer der kan opstå med manglende kontakt til disken, hvilket er et problem visse Samsung brugere har oplevet.
Når det er sagt, er tidspunktet for køb af harddisk det værst tænkelige lige nu. Mange producenter har benyttet situationen i Thailand til at hæve prisen med op til 400%.
Af karinaP
[quote="Peter Schrøder"][quote="karinaP"]nogen anbefaling til hvad jeg skal købe? [/quote]

TAKKER ;)

Jeg har ikke personlig erfaring med de forskellige typer. Samsung support anbefaler harddiske med separat strømforsyning, mens de fleste i dette forum anbefaler harddiske som får strøm via usb-stikket.
Det kunne f.eks. være disse:
http://www.edbpriser.dk/Product/Compare ... 65;5160710
Jeg tror at 2,5" diske trækker mindre strøm under opstart og derved undgår nogle af de problemer der kan opstå med manglende kontakt til disken, hvilket er et problem visse Samsung brugere har oplevet.
Når det er sagt, er tidspunktet for køb af harddisk det værst tænkelige lige nu. Mange producenter har benyttet situationen i Thailand til at hæve prisen med op til 400%.[/quote]