Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle sammen :)

Vi er mange her på forummet, kan jeg fornemme, der leder efter et 50" plasma i prisklassen 8000kr.

Det er meget udbredt herinde at anbefale Panasonic G30 (mest er dens 46"-udgave blevet anbefalet, idet den er på tilbud hos komplett til 6300,- inkl. fragt) men for kun 1700kr ekstra kan man få den i 50" hos hifiklubben ;).

MEN, jeg har ejet 2 eksemplarer af ps51d7005 (som også koster 8000kr.) og det er et fantastisk tv! Dette TV ligger #1 på alle mulige udenlandske tests (eksempelvis CNET). og jeg er da også overbevist om at dets billedkvalitet er mindst lige så godt som g30's billedkvalitet.

MEN, jeg har som sagt haft 2 eksemplarer af TV'et, derudover har PynDK og Maestroelite (brugere her på forummet) hver især sådan et TV, som de har måttet få repareret eller byttet.

MIT SPØRGSMÅL: Er der nogle, som har et FEJLFRIT (dvs ikke utrolig højlydt buzzende og pixelfejlsudsat) PS51D7005??? Fordi indtil videre har jeg kun hørt om folk, det har måttet bytte / få repareret dette TV... Og det er ærgerligt, fordi jeg vil meget hellere betale 8000kr for dette tv end 8000kr for g30. Så er der nogle derude, der har et velfungerende, fejlfrit ps51d7005? Så jeg ved om der er sandsynlighed for rent faktisk at finde sådan et..

OBS: Det er vigtigt at huske, at vi taler om 51" - udgaven, ikke 59" - udgaven, hvilket tilsyneladende ikke er så udsat for fejl.
Brugeravatar
Af edinger
Hvad afholder dig fra at købe G30 i stedet, hvis du dér kan slippe for de fejl, du beklager dig over ved 7005?

Design?
Af T_skaaning
edinger skrev:Hvad afholder dig fra at købe G30 i stedet, hvis du dér kan slippe for de fejl, du beklager dig over ved 7005?

Design?
Design er en lille del af det, men primært er det billedkvaliteten, som jeg kan forstå på de fleste reviews må være en smule bedre. Den sammenlignes med sin dyrere 8-udgave og VT30 samt GT30.. G30 er lige et lille skridt ned i billedkvalitet.

Derudover er der ting som ikke er så vigtige igen - fx stik der vender til siden, så hvis jeg en dag skal hænge det op på væggen vil det være nemmere end g30.. Dertil er også, at det er væsentligt tyndere. Så er 3d og indbygget wifi da også værd at tage med, selv om dette igen ikke er vigtigt for mig.

Alt i alt synes jeg bare man får mere for pengene, hvis man ellers kan finde et eksemplar, der virker. ;-)
Af T_skaaning
bleed_blue skrev:Mit er fejlfrit... :)
Hvor, hvornår og til hvilken pris har du købt det? :-) Og tak fordi du melder dig på banen! det er lige netop dette jeg leder efter :-)
Af PhDream
...eller måske har du ikke set/hørt fejl. Behøver ikke betyde, at de ikke er der. ;)
Brugeravatar
Af edinger
PhDream skrev:
...eller måske har du ikke set/hørt fejl. Behøver ikke betyde, at de ikke er der. ;)
Men lad nu for guds skyld være med at LEDE efter fejl. Det er simpelthen det dummeste, man kan gøre.
Af IBET
Jeg har her i efteråret købt mit PS51D7005DK gennem Merlin, men skærmen er afsendt fra Proshop. Proshop, Merlin og Happii deler mere eller mindre adresse, så jeg vil tro Proshop er eneste lagerførende udbyder af PS51D7005DK (udover Expert). Det parti som Proshop har udbydt/udbyder er højst sandsynligt produceret i foråret (mit er produceret 30.03.2011) og er højst sandsynligt fortsat det parti, som ligger på lager hos dem. Alt dette blot til info for folk som overvejer at bestille et PS51D7005DK hos Proshop, Merlin eller Happii.

Min skærm buzzer, men det er min første plasma, så jeg har ingen reference.

Skærmen har ingen blæsere, hvilket var en af mine bevæggrunde til at fravælge Panasonic.

Jeg har ikke konstateret pixelfejl med "rulleren".

P.S. Eneste anke er at foden første dag fik en grim ridse af fjernbetjeningen (blød plastic møder hård plastic).
Af Sten
Jeg har haft omtalte skærm siden begyndelsen af september - købt hos Proshop. Jeg har endnu ikke konstateret pixelfejl og har heller ikke buzzing. Jeg synes derimod at skærmen bliver bedre og bedre som dagene de går. :)
Jeg kommer fra en Pana 46G15 - og hold da op hvor blev jeg træt af blæserstøj. Bortset fra det var der tale om et godt billede.
Af bleed_blue
Min er også fra merlin.dk (samme virksomhed som proshop og shg). Købt for et par måneder siden til 10.000 kr.
Af T_skaaning
Hmm.. Jeg har købt begge mine eksemplarer hos Proshop også ellers.. Og det har MaestroElite og PynDK også.. Vi har alle måtte bytte/få repareret.. Senest har jeg fået pengene tilbage, da skærmen simpelthen gik i sort. Og nu orker/tør jeg ikke længere bytte retur osv.. Har simpelthen været så uheldig med det TV her.. Det første jeg byttede buzzede bare vildt højt. Ved man kan købe det til 0kr i fragt fra avljudobild.se - også til cirka 8000kr ligesom hos proshop (der dog lige har sat det op til 9000kr - sikkert bare midlertidigt..) Men tilsyneladende er der altså nogle af eksemplarene af dette TV fra proshop, som der ikke er nogle problemer med. Har også overvejet at betale 2000kr ekstra for ps51d8005, i håb om at dette er mindre plaget af fejl. (10000kr hos elgiganten, der dog først får detpå lager 12/12, og 10500kr hos hifiklubben).