Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af StoreSol
Så vidt jeg ved skal den tilsluttes på USB porten, så det kan vist blive et problem med din nas, hvis du har den mulighed, burde det være muligt med en speciel partition på nas'en.
Af orm08
Hvis det et Sony TV går den ikke, den laver sin egen partioner på disken og sletter alt indhold.

Jeg prøvede om jeg kunne have 2 partitioner, en til optagelser, og så en anden til billeder og video - den gik ikke !:(
Af Snurrerundtlyd
Nej du kan ikke bruge NAS, netværksoptagelse er ikke understøttet, men derimod kun via USB. Så det er kun med en USB-harddisk dedikeret og formatteret til dette formål, så filerne ikke kan læses af et andet apparat for at sikre at indhold ikke bliver ulovligt kopieret.

Økonomisk set er det forresten et meget dårligt tidspunkt at købe harddisk lige for tiden. Priserne er steget med op til det tredobbelte på grund af oversvømmelserne i det centrale Thailand (Bangkok og omegn) som ødelagde harddisk fabrikker der stod for hele 25% af verdens harddisk produktion. Der er også meget vigtige underleverandører a f.eks. motorer og SATA-controllere til harddiskindustrien som er påvirket.

Danske harddiskpriser på vej op i himlen

The impending hard drive shortage -- and possible price hikes

Thailand Flooding Cripples Hard-Drive Suppliers

Denne tilfældigt udvalgte 500 GB 2,5'' USB harddisk er f.eks. steget fra 304,- til 529,- på 4 uger:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=515470