Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Loft
Hej Flatpanels.

Jeg har fået til opgave at finde et godt tv til vores kontor og håber i kan hjælpe mig med at finde det rigtige =)

Tv'et skal bruge til følgende ting:
-Der skal køres slideshow med billeder, små videoer og til tider bare være et stillbilled.
-Det skal bruges til at vise præsentationer f.eks. powerpoint.

Kontoret er ikke særlig stort, væggen det skal sidde på er ca. 2½x2½ meter, og bordet hvor vi skal sidde er ca. 3-4 meter væk. I samråd med en kollega er vi kommet frem til at det skal være omkring 46".
Da det også kan ske at der bare vil være stillbilleder på skærmen er en plasma udelukket, så valget bliver nok en LED.

Nu hvor vi skal bruge det til billeder og videoer har vi snakket om det kan betale sig at købe et med wifi, eller om vi bare skal smide et USB stik i med data'erne?
Kan man koble ens computer til tv'et over wifi og vise præsentationer den vej eller er det for besværligt. Ville et HDMI kabel være den nemmeste løsning?

Hvad ville i vælge?

Tak på forhånd

Mvh Loft
Af DavidHimself
Jeg er enig i at plasma nok er en forkert vej at få, og til det i skal bruge den til ville jeg nok ikke investere i det helt vilde...

Men et tv i retning af Philips 4000 serie: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=629344 kunne være noget i den rigtige retning. I den ville i skulle bruge et USB stik, men det er en glimrende og billig løsning.

Samsungs LED 5000 serie (eks. UE46D5005) er "WiFi ready" (kræver ekstra tilbehør), så det kunne være et kunne også være en muligt, men den er dog dyrere!
Af Loft
Jeg kigget lidt på det Samsung TV, jeg synes ikke at kunne læse nogen steder at det er WiFi ready. Men det er et godt byd, elgiganten har et tilbud hvor der følger et vægbeslag med.

Tak for hjælpen.

Edit: Er det Allshare som betyder at det er WiFi ready?