Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jeg har kig på disse to tv:

Samsung UE46D6325XXE, jeg ved ikke om der er en test af det her inde, hvis der er vil jeg da gerne have et link

Og så er der dette:

Sony KDL40EX724

Jeg er ikke helt sikker på hvilket et jeg skal vælge. Nogen der kan give mig et par råd.

Jeg er rigtig glad for det med sony at man kan bruge en fjernbetjening til alt sonyudstyr, men samsungs tv'er er også rimelig nice + det er er led tv
andreaswpedersen skrev:Jeg er ikke helt sikker på hvilket et jeg skal vælge. Nogen der kan give mig et par råd.

Jeg er rigtig glad for det med sony at man kan bruge en fjernbetjening til alt sonyudstyr, men samsungs tv'er er også rimelig nice + det er er led tv
Jeg kan desværre ikke fremhæve det ene tv fremfor det andet. Personligt tror jeg ikke at der er stor forskel på de to tv. Når det er sagt, er bigger always better :D og vælg det design, du synes bedst om.
De fleste fabrikanter understøtter CEC, hvilket gør det muligt at betjene flere enheder med den samme fjernbetjening. Hvis dit Sony udstyr understøtter CEC (Bravia Theatre Sync på Sony'sk) vil det (sandsynligvis) tænde for tv'et, når du skifter anlægget over på TV'ets HDMI indgang. Du vil også kunne skrue op og ned for lyden samt skifte kanal på tv'et med din Sony fjernbetjening.
Glem LED som en feature. Det er bar en teknik som er opfundet for at kunne gøre LCD tv tyndere. TV med LED kantbelysning har nogle issues som endnu ikke er løst.
Af andreaswpedersen
Tak for det hurtige svar. Jeg bliver nok lige nød til at tænke lidt mere, og læse lidt mere om dem :)