Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej panel.

Jeg står i den situation, at jeg skal ud og have mig en ny computerskærm. Skærmen skal bruges på mit kontor hvor jeg til dagligt har min arbejdsgang. Derudover vil jeg meget gerne kunne se tv på skærmen. Hvilken skærm vil I foreslå jeg skal købe?
Det ville være rart hvis der var lavet en test af den skærm i foreslår evt. en anmeldelse fra denne hjemmeside.

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Mvh. Jakob Bacher
Bacher skrev:Skærmen skal bruges på mit kontor hvor jeg til dagligt har min arbejdsgang. Derudover vil jeg meget gerne kunne se tv på skærmen. Hvilken skærm vil I foreslå jeg skal købe?
Nu skriver du ikke, hvor stor den skal være.. 8)
Skal du bruge den som tv, skal det ha' adgang til en form for tuner. Enten et egentligt TV eller et tv-kort i pc'en. Et TV vil, selv om det fuld HD, ha' et lidt ringere billede end en egentlig monitor. Spørgsmålet er, om du kan leve med det. Betragtningsafstanden har naturligvis også indflydelse.
En monitor vil typisk have en højere opløsning i de mindre (22-24") størrelser.
Et tv vil normalt have lidt "lag" dvs. at billedet er lidt forsinket i forhold til virkeligheden. Kursoren vil bevæge sig 0,25 til 0,5 sekund efter du har bevæget musen.