Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zool
Jeg har netop mistet mit gl. Panasonic Plasma Viera 37" som afgik ved døden i nat p.g.a. strømsvigt i Seas-NVE net.

Forsikringen betaler et nyt til mig :-)

Jeg har et rådighedsbeløb på 6565.- kr.

Der er masser af TV-modeller at vælge mellem på forsikringens hjemmeside, men det er svært at vælge.

Jeg har nu kig på disse 2 modeller:

Sony KDL-40NX710

Philips 42PFL7606T

Sonys TV ser jo fantastisk ud med denne store glasflade, men er kun på 100 Hertz hvor imod Philips er på 400 Hertz

Til gengæld er den dynamiske kontrast hos Sony på "Mega" hvor imod Philips er på 500.000:1 (jeg ved ikke præsis hvor meget Mega står for men formoder den er på 1 mio.)???

Er der nogen som har erfaring med disse 2 modeller hører jeg gerne fra jer
Af Mysen
Philips er en attraktiv model, hvis man ynder at se 3D med mange andre. Det er her den har sin force.

Sony's tv fra 2010 er ikke særlig godt til prisen ift. de mange bedre 2011 modeller, så du skal kun snuppe den, hvis du ikke kan stå for designet, og du ikke gider smide penge i og købe NX720.

Ellers er der andre modeller, der kunne virke i dit prisleje. Tjek anbefalingslisten herinde. De fleste modeller fås også i 40" eller 42".

Ignorer specifikationer fuldstændig, når du ser på tv. Bortset lige fra størrelse og måske tuner, hvis du er boxer kunde. Hverken 400hz eller Mega kontrast gør Philips til et bedre tv end NX710. Det er det nu sikkert nok alligevel, men altså ikke pga. bedre specs
Af zool
Hvad siger i til denne model: Sony KDL37EX720BAEP