Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Dette spørgsmål er ikke så meget relateret til selve skærmen, men jeg forsøger alligevel her.

Jeg har lige fået et par Samsung S23A700D skærme ind af døren og det er en meget lækker skærm indtil videre. Jeg købte dem frem for den lidt større model s23a750d fordi de har dvi-d stik og fordi 750-modellen har en aktiv blæser i foden, hvilket jeg ikke var vild med. Jeg var dog ikke opmærksom på at skærmen ikke havde en displayport også, da jeg ikke har behov for det her og nu.

Min spørgsmål går så på om der er nogen som kender til detaljer om hvornår dvi-d forventes at blive udfaset på grafikkort, hvilket det jo nok gør på sigt? (dual dvi-d udgange)

Jeg skifter gerne mit grafikkort ud hver andet år og næste gang bliver til foråret hvor de nye radeon/geforce generationer kommer ud. Men jeg vil helst ikke i en situation om en 2-3 år, hvor jeg skal ud og have fat i adaptorer eller lignende. Så vil jeg hellere returnere dette par skærme og købe 750-modellen i stedet.
Af Rommel
Det gør det ikke inden de næste nogen år, fordi at man kan køre med 120 hz på dual dvi-d, hvilket man ikke kan på HDMI kabler.

120hz bliver netop brugt til 3D/120hz skærme.