26 okt 2011, 08:25
Jeg sidder og ser film og POP siger det og mit tv slukker og standby lyset kommer ikke engang op. Så jeg tænker med det samme at strømfosyningen i tvet er gået. Har rodet lidt rundt på nettet og har set at det nok er nogle transistere eller fuses eller bulb eller noget med forskellig spænding der er sprunget på mainboard. Eftersom mit tv lige har ramt 3 året(lg47lf66) har jeg ingen garenti og fra hvad jeg kan se på nettet koster reservedelene kun et par hundrede kr, og jeg regner ikke med at lg reparer det her for under et par tusind som sådan set ikke kan betale sig, plus at jeg er i slutningen af min uddanelse og har ingen penge what so ever.
Men mit spørgsmål er hvor kan jeg købe de her fuses, de var nogle runde aflange dimser på bundkortet med forskellig V(6,8,10,16,50) ?
Og er der nogen der har erfaring med at loddet et dødt tv herinde(eller bare lodde genrelt)?
Det er nok lidt vild en ting at starte at lodde på men jeg elsker en ufordring og har nok ingen anden udvej for få et tv så jeg kan spille <.< .
Sådan set det samme tv som i dne her video selvom hans tv blinkermellem grønt og rødt hvor midt er helt væk.
http://www.youtube.com/watch?v=EbGiXqBAvvo[
Eneste løsniger jeg kan se er
skifte dimserne i tvet(uden at jeg har nogen erfaring med det)
bruge et par tusind på at få tvet repareret
eller bare købe et nyt tv hos fleegaard
Men mit spørgsmål er hvor kan jeg købe de her fuses, de var nogle runde aflange dimser på bundkortet med forskellig V(6,8,10,16,50) ?
Og er der nogen der har erfaring med at loddet et dødt tv herinde(eller bare lodde genrelt)?
Det er nok lidt vild en ting at starte at lodde på men jeg elsker en ufordring og har nok ingen anden udvej for få et tv så jeg kan spille <.< .
Sådan set det samme tv som i dne her video selvom hans tv blinkermellem grønt og rødt hvor midt er helt væk.
http://www.youtube.com/watch?v=EbGiXqBAvvo[
Eneste løsniger jeg kan se er
skifte dimserne i tvet(uden at jeg har nogen erfaring med det)
bruge et par tusind på at få tvet repareret
eller bare købe et nyt tv hos fleegaard