Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle sammen.

Jeg befinder mig i en sø af tvivl, idet jeg har fået et ?muligvis? godt tilbud i elgiganten.

De vil sælge mig en udstillingsmodel af Samsungs PS51D8005, altså deres topmodel af plasma tv.

8000kr, dvs 2000kr billigere end nypris.

MEN, den har en ridse lige midt i skærmen. Den kan egentlig ikke ses, når fjernsynet er tændt, men det har alligevel en psykologisk betydning. Ridsen er 1-2 centimeter lang, horisontalt, og måske cirka 1 mm dyb/bred.

Det jeg fisker efter, er om der er andre der har erfaringer med en ridse i deres tv, og om dette viser sig at forblive et psykisk problem, som består i, at man ofte fanger sig selv i at sidde og lede efter ridsen, selv om den egentlig ikke kan ses... Ikke umiddelbart i hvert fald. I den sammenhæng kan nogle måske forklare mig, om ridsen givetvis vil være synlige i særlige tilfælde? Når man spiller et playstationspil med meget mørk grafik? Ser en film med meget mørk belysning ala noir eller så noget. Om ridsen givetvis vil være tydelig når man ser 3d? Eller når man ser HD?

Jeg har kun set tv'et i aktion, ved en afspilning af ice-age på dvd... og der kunne jeg umiddelbart ikke se ridsen.

Håber i kan hjælpe mig i denne nervepirrende situation... Ja jeg overdriver tydeligvis, men det er nu faktisk ret svært at bestemme sig.. ;)

Mange tak på forhånd.
Af M1ch43l
2000 er sgu meget lidt at spare på en udstillingsmodel med sådan en skavank.
Måske har ridsen ingen praktisk betydning, men når du allerede nu nævner den psykologiske effekt, så har du det som jeg nok ville have det. Jeg vil blive mere og mere ondsulet på den ridse, hver gang jeg ser på den. ;-)
Af T_skaaning
Det er netop det, jeg frygter. TV'et står egentlig til 8888, men jeg fik raslet det ned til 8000kr, inklusiv et stks SG 3100 3D briller oveni.

Prisafslaget et relativt, idet Elgiganten, lidt svindlet egentlig, jo kører med to forskellige priser, hhv butikspris og netpris, noget du/I sikkert godt ved, eftersom I jo er ret professionelle herinde ;) Nypris i butikken er 13000kr og briller 799, mens netpriserne er 9999 og 450kr.

Jeg overvejer lidt at købe det, og så få det leveret og pakket ud og prøvet i min lejlighed for så der at vurdere hvorvidt ridsen har nogen betydning. Har den det vil jeg så returnere TV'et jf. de 14 dages returret, som jeg er næsten 100% sikker på også gælder på deres udstillingsmodeller, - noget du/I måske kan bekræfte?

Men jeg fisker stadig efter lidt faglig viden mht om en ridse som jeg har vurderet ikke-synlig ud fra et kort øjeblik af Ice-age på dvd i butikken, eventuelt kan blive synlig i andre tilfælde? 3d, Blu-ray, mørke scener osv osv.?

Nogle kan måske finde det lidt svindel-agtigt bevidst at udnytte de 14 dages returret, men altså... Det er vel på sin vis også lidt svindlet at forhandle to forskellige priser, fra elgigantens side :) Netpris/butikspris.
Af ErikUkendt
T_skaaning skrev:Det er netop det, jeg frygter. TV'et står egentlig til 8888, men jeg fik raslet det ned til 8000kr, inklusiv et stks SG 3100 3D briller oveni.

Prisafslaget et relativt, idet Elgiganten, lidt svindlet egentlig, jo kører med to forskellige priser, hhv butikspris og netpris, noget du/I sikkert godt ved, eftersom I jo er ret professionelle herinde ;) Nypris i butikken er 13000kr og briller 799, mens netpriserne er 9999 og 450kr.

Jeg overvejer lidt at købe det, og så få det leveret og pakket ud og prøvet i min lejlighed for så der at vurdere hvorvidt ridsen har nogen betydning. Har den det vil jeg så returnere TV'et jf. de 14 dages returret, som jeg er næsten 100% sikker på også gælder på deres udstillingsmodeller, - noget du/I måske kan bekræfte?

Men jeg fisker stadig efter lidt faglig viden mht om en ridse som jeg har vurderet ikke-synlig ud fra et kort øjeblik af Ice-age på dvd i butikken, eventuelt kan blive synlig i andre tilfælde? 3d, Blu-ray, mørke scener osv osv.?

Nogle kan måske finde det lidt svindel-agtigt bevidst at udnytte de 14 dages returret, men altså... Det er vel på sin vis også lidt svindlet at forhandle to forskellige priser, fra elgigantens side :) Netpris/butikspris.
Jeg ville holde mig fra det TV. Det ville genere mig hver gang jeg så på TV'et.

Hvis du vil lave den med at retunere det, er der måske også en risiko for at du får æren af, at have tilføjet TV'et ridsen.

Så hellere vente til du kan få et friskt TV, til den pris du vil betale.

(-og det var så min personlige holdning)
Af ZanZan
Jeg ville holde mig langt væk fra det. En ting er at ridsen måske ikke er synlig når du ser tv, men hvad så når det er slukket? Du vil jo sikkert kunne se det når du kommer forbi skærmen.
Af T_skaaning
Det selvfølgelig også rigtigt... Men det ville jeg nu nok kunne leve med - det vigtigste er trods alt hvor synlig den er, når Tv'et er tændt :)

Under hvilke omstændigheder er en ridse i et tv mest synlig? Så kan jeg teste det af, hvis jeg vælger at forsøge mig med at købe det.. :)
Af ZanZan
Den vil højst sandsynligt være mest synlig når du ser på tv'et fra en vinkel. Så vil du kunne se at lyset ikke går direkte igennem fronten, men bliver fanget af ridsen (det vil ses som en skygge).
Af Olfred
I de nye kasser af ps51d8005 er der 2 par 3d briller med, så hvis det er en gammel kasse du får er der ikke sparet meget...

Rabatten er fin i forhold til butiksprisen, men i forhold til priser på nettet syntes jeg det er for dyrt.

Jeg havde en rids i min gamle plasma som min hund havde lavet... Det betød intet for tv'et.
Af rkc
I elgiganten er der næsten aldrig returret på demo varer, og tænk på at et nyt kommer med 2 par briller og en bedre fjernbetjening,
så tag ud og køb det for 9999,-for de plejer at matche deres internet pris de skal bare lige have det at vide først.
forresten er det en super skærm (B
Af T_skaaning
Lad mig lige starte med at takke jer alle. Jeg er nyoprettet bruger, fra netop i dag, og jeg er i de grad begejstret for den hurtige hjælp/vejledning, jeg har fået! :D

Jeg var for et par timer siden nede og annullere mit køb og overvejer nu kraftigt at købe det fra ny af til 9999,- især hjulpet til vejs af jeres pointer om 2 par briller + nyere fjernbetjening... Ikke at dette er nævneværdigt betydeligt, men altså.. det hjælper jo alsammen.

Men jeg kan imidlertid ikke få det bekræftet fra nogle forhandlere på nettet, - hverken wupti eller elgigiganten.dk nævner tilsyneladende noget om, at 2 par 3D briller + nyere udgave af fjernbetjening medfølger.

Er der nogen, der kan linke til et site, hvor dette bekræftes? Og ved I noget om, om der stadig sælges gamle udgaver af fjernsynet fra disse steder, således at gammel fjernbetjening og ingen briller medfølger?

PS, hvis der skulle være en som ikke lader sig genere i en ridse og er interesseret i dette fjernsyn ligeledes, så kan man finde det til 8000kr i elgiganten på nørrebro, idet jeg netop har annuleret købet :).
Af rkc
Du kan jo spørge i butikken,når du nu alligevel skal ned og presse dem til at sælge til netpris,så må de åbne og kigge hvis ikke de ved det,men i en anden tråd her, er der en som har købt i netop elgiganten, som skrev at det er med det hele.
Af T_skaaning
Okay :)

Jo, hvis ellers de har de på lager nogle steder. Der står på deres hjemmeside, at:

"Produktet er desværre ikke tilgængeligt i øjeblikket
Produktet er kun tilgængeligt i begrænset antal øjeblikket. Hvis muligt, læg en bestilling - ellers kontakt vores kundecenter på 7080 7070 for lagerstatus og evt. reservation"

Og hvis man tjekker lagerstatus på deres varehuse, står der, at det ikke er tilgængeligt nogle steder... Men jeg vil ringe til dem i morgen og høre ad.

Man kunne jo også bestille det fra wupti, hvor det er til samme pris, men det er nu mere betryggende at købe det i en fysisk butik, mener jeg i hvert fald..

Nå, det var ikke for at bevæge mig off-topic. Jeg tror også den efterhånden kan lukkes her, medmindre der lige er nogle der her på falderebet kan bekræfte at fjernsynet i "nyere pakker" kommer med nyere fjernbetjening og 2 par 3D briller? Måske endda fortælle hvilke 3D briller her er tale om?

Men tusinde mange tak for hjælpen!
Af kskruger
Jeg vil bare sige, at man ikke kan vide med sikkerhed, om man får 2 stk. 3D briller med i pakken. Jeg fik min PS51D8005 i fredags, købt hos Wupti.com og der var ikke nogle 3D briller med.
Af T_skaaning
okay, gad vide hvilke forhandlere, der sælger det inklusive to par briller..

Nogle der har erfaring hermed?

Hvad med fjernbetjeningen, kskruger? Og var det en problemfri handel gennem wupti?