Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej herinde.

Jeg skal til at invistere i ny computer, og skal til det formål også have en ny skærm.
Skærmen skal bruges til allroundbrug, hvilket vil sige billedbehandling, autocad/3dsmax, spil og film.

Vægten ligger nok mest på spil dog.

Jeg overvejer (naturligvis?) Viewsonic vx2025WM, da den har fået gode testresultater over hele linien, men er der nogle der har en alternativ jeg også burde overveje?
Hvad med eksempelvis Samsung Syncmaster 205BW, nogen der ved noget om den? (den koster jo 800 kr mindre).
Brugeravatar
Af ravnk
Viewsonic vx2025WM er ikke noget dårligt valg. Den anvender såvidt jeg ved samme panel (P-MVA) som denne Fujitsu Siemens SCALEOVIEW S20-1W, som jeg selv har prøvet. (kan måske findes hos computercity til små 2500 kr).
Den anden skærm du nævner har et andet type panel, der ikke har helt så gode/præcise farver, nemlig TN.
En anden mulighed er Dell´s 20" der er på tilbud, det er dog ikke widescreen.
Jeg selv endte med Samsung Syncmaster 225BW efter at have prøvet en del forskellige skærme. Denne har også TN panel, men de 2 ekstra tommer gjorde for mig udslaget. Ved 20" syntes jeg at tekst stod for småt ved internetbrug.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dells 20"W kommer med høj sandsynlighed på tilbud en gang i januar, så hvis du vil have en skærm med S-IPS panel, så ender prisen nok på 3600 kr. inkl. fragt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
NEC har også deres 20WGX2, som kan være et fornuftigt, dog nok lidt dyrere bud. Her er fokus også lagt på spilydelsen, men den opfylder dog stadig mange af de andre krav og det er en ganske god skærm pga S-IPS panelet.