Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har i øjeblikket et 4 år gammel Toshiba Regza P3000 (tror jeg nok det hedder). Det står på en skænk, da jeg synes det er for "tykt" til at hænge på væggen. Jeg er utilfreds med det jeg har nu fordi, når der er mørke/sorte scener på skærmen, så pixelerer billedet, og når der er sport, flyder f.eks græsset sammen.

Det jeg skal ha', skal op på væggen, og der er ca. 4 meters afstand fra sofa til skærm.
Det skal være med wi-fi eller hvad der nu skal til, sådan at jeg kan tilslutte min bærbare trådløst.
Jeg har svært ved at gennemskue det der med 100Hz (CMR, PMR) og hvad det nu hedder. Hvad betyder det, go hvad er "rigtig" 100Hz?

Sagt på en anden måde, hvilket TV vil i anbefale :)
Senest rettet af Kennyboy1704 23 okt 2011, 08:14, rettet i alt 1 gang.
Af Kennyboy1704
Der står, når man kigger på specs. for de forskellige tv, at der skal bruges en USB-Dongle for at få trådløs til at virke.
Det er klart nok.
Skal det være den bestemte dongle der passer til TV'et, eller kan det være en hvilken som helst dongle af et andet fabrikat?
Af lennon
Speciel grund til at du fordrer LCD (LED) teknologien ? I prisklassen vil du ubetinget få synligt bedre billede (film- sport) ved at vælge plasma . . .
Af Kennyboy1704
Jeg synes, i den prisklasse er det lettere at finde et LED med de specs. jeg har nævnt.
Tykkelsen på TV'et har også noget at sige.
Plasma bruger vel også noget mere strøm, eller...?
Der er et på tilbud i Expert i næste uge, kunne det være noget?
Så kunne jeg også få råd til denne soundbar.
http://www.expert.dk/da/TvVideo/led-tv/ ... 75314.aspx
http://www.expert.dk/da/TvVideo/homecin ... 04854.aspx

Det skal lige siges, at TV'et i næste uge koster 3999,- og soundbaren 1399,-.
Senest rettet af Kennyboy1704 22 okt 2011, 23:50, rettet i alt 1 gang.
Af Kennyboy1704
Skal der forresten en wi-fi dongle i det Samsung TV jeg har linket til, eller er wi-fi indbygget?
Brugeravatar
Af edinger
Med hele fire meter mellem sofa og skærm er 40 tommer en temmelig beskeden størrelse.

60 tommer ville nok være ideelt. Men du bør som minimum gå op i 50 tommer. Og her får du ret meget billede for pengene ved at vælge Panasonic G30.

Hvis du dog ønsker at holde dig inden for budgettet, og vi bliver i 40 tommer-segmentet og holder os til LCD, ja, så er Sharps LE820'er eller Sonys EX720'er fine bud.
Af Kennyboy1704
Det Samsung TV jeg har linket til fås også i 46".
Er det ikke et godt nok TV, eller...?
Hvad gør evt. Sharp og Sony TV'et du linker til, bedre?
Brugeravatar
Af edinger
Kennyboy1704 skrev:Det Samsung TV jeg har linket til fås også i 46".
Er det ikke et godt nok TV, eller...?
Hvad gør evt. Sharp og Sony TV'et du linker til, bedre?
De nævnte modeller fra Sony og Sharp ligger (mindst) en klasse over Samsung 5005.

Billedet og betragtningsvinklen er bedre.

Hvis du har vænnet dig til tanken om 40 tommer, kan du sikkert leve fint med 46 tommer.