Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg leder efter en god, lækker universalfjernbetjening, da jeg simpelthen har for mange fjernbetjeninger nu.
Den skal styre: tv, forstærker, blu-ray-afspiller, cd-afspiller og stereoanlæg.
Den skal have makro-knapper så den fx kan "tænde tv og forstærker" og "slukke tv og forstærker".
Budgettet er nok op til ca. 1.000 kr, men gerne billigere.

Hvilken vil I anbefale?
Af Letten
Har selv Logitech Harmony 785 (rettet modelnummer) som jeg er glad for, meget nem at sætte op idet man bruger internettet og fortæller hvilke apperater man har, så henter den koderne den vej. Der er stadig en del arbejde hvis man gider finpudse opsætningen.

Hvis du er hurtig, kan du (idag) købe en Harmony 900 til halv pris ifm. Logitechs 30 års fødselsdag.

http://www.logitech.com/da-dk/special-o ... sary_offer

Harmony 900 er en model der også har RF (ud over IR), dvs. den også kan styre ting som måtte bruge RF, f.eks. Markiser, Bose?
Senest rettet af Letten 12 okt 2011, 15:18, rettet i alt 1 gang.
Af Peter Schrøder
Logitech Harmony One. Hvis du har dine enheder stående samlet i en "klump", som kan dækkes af en IR stråle på ca. 35-40 grader.
Af Letten
Otto J skrev:
Letten skrev:
Hvis du er hurtig, kan du (idag) købe en Harmony 900 til halv pris ifm. Logitechs 30 års fødselsdag.

http://www.logitech.com/da-dk/special-o ... sary_offer
Wow, det er billigt. To ord: Køb dén!
Yep, købte sgu' også lige en til mig selv.
- er der nogen der vil købe en brugt Harmony 785? :-)
Af jensholm
Nå, jeg har købt en Harmony 900 fra logitech - tak for rådet :)
Brugeravatar
Af soulgazer
Bare vær opmærksom på at 900'eren IKKE kan macroer/sequences... Fandt desværre selv ud af det for sent for en måned siden... Derudover en FED Remote.
Af jensholm
Kan den IKKE?? Kan man ikke sætte den til "watch tv" og så tænder den for tvet og forstærkeren fx??
Brugeravatar
Af soulgazer
Jo - men det er det der hedder activities...

Macroes/sequences derimod er muligheden for at tildele en enkelt knap/soft knap flere kommandoer...

Ex. kunne jeg enormt godt tænke mig en "BD Region A" macro som så lige skyder de 3-4 tastetryk som min OPPO har brug for.
Af Letten
soulgazer skrev:Jo - men det er det der hedder activities...

Macroes/sequences derimod er muligheden for at tildele en enkelt knap/soft knap flere kommandoer...

Ex. kunne jeg enormt godt tænke mig en "BD Region A" macro som så lige skyder de 3-4 tastetryk som min OPPO har brug for.
Overrasket hvis den ikke kan det, men det er ikke noget jeg nogensinde har haft brug for. Klarer mig fint med en stribe Activities. Jeg har dog lavet lidt lir, så: "Se DVD", lige slutter af med at åbne skuffen, når TV, AV-reciever, og DVD er tændt og sat på de rigtige indgange :-)