Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MrTrojborg
Hej,

Jeg har de sidste 2 måneder været ejer af en LG 60PK950N. Et herligt fjernsyn og jeg var meget tilfreds med billedet og refleksion var intet problem for mig.

Mit problem bestod i, at min model buzz'ede noget så frygteligt. Jeg ville bare gerne have den byttet - men der er ikke længere nogle der har modellen på lager.

Så nu står valget mellem LG 60PZ950W og LG 60PZ750W med en prisforskel på 2000,-.

Jeg kan se at LG 60PZ950W skulle have "True black filter", men vil høre om der nogle der har en af de pågælgende modeller eller eventuelt haft mulighed for at sammmenligne.

Mit fokus ligger udelukkende på SD og HD billedekvalitet. Men er ikke sikker på at yderligere 2000 er værd at smide efter 950W'eren.

Håber at høre nogle erfaringer med begge modeller...

På forhånd tak,
Morten
MrTrojborg skrev:Jeg kan se at LG 60PZ950W skulle have "True black filter", men vil høre om der nogle der har en af de pågælgende modeller eller eventuelt haft mulighed for at sammmenligne.
Jeg kender ikke de 2 tv. Men sagt på en anden måde: Jeg ville ikke vælge tv efter en feature som manipulerer med gengivelsen. I de fleste tilfælde ender man med at slå dem fra alligevel.
Af TheGreatGazoo
Begge modeller er udstyret med TruBlack filter.

- Og det er svært at slå et filter fra :)
Af Peter Schrøder
TheGreatGazoo skrev:Begge modeller er udstyret med TruBlack filter.

- Og det er svært at slå et filter fra :)
Heh. Ja, hvis det er et fysisk filter, er det nok ikke lige til at komme af med. :D
Gad vide om det har lighedspunkter med Philips nye Moth-Eye filter..
Af MrTrojborg
Tak for input. Jeg har nu bestilt 60PZ950W og så må vi se om den lever op til samme billedekvalitet som PK950N.

//Morten
Af JesperKeller
Nej så vidt jeg ved er den eneste forskel at PZ950 har Magic Wand included, det har PZ750 ikke, men den er klar til det? O-O
Af MrTrojborg
Jamen så har jeg da givet 1500,- for Magic Wand ;)
Well well... Jeg synes bare jeg har prøvet at finde et sted hvor modellerne kan sammenlignes med ting som Black Filter og whatnot.

Hvor har du fundet den sammenligning? Eller er det en blanding af flere ?

//Morten
Af MrTrojborg
Ja - det kan jeg egentlig godt se. Synes bare der i min research dukkede nogle uoverensstemmelser i forhold til modellerne op.

Hvis Magic Wand er den eneste forskel så pengene ikke særlig godt givet ud i forhold til PZ750W, men det er bestilt og på vej.

Så nu lader jeg det blive ved det ;)
Af TheGreatGazoo
Eneste forskelle mellem 570, 750 og 950 er at 950 har et 'ja' på Magic Wand, mens de andre har 'støtte', og så har 950 også "Ægte HD
570 har et lavere dynamisk kontrastforhold.

EDIT: Tjekkede lige dit link og du sammenligner 50", ikke 60" (det er ikke uhørt at 60" har lidt anderledes specifikationer)

EDIT2: Der er også fejl i angivelsen af USB 2,0 understøttelse i det komparative link.
Af THM
pz 950 har så vidt jeg ved ikke det grimme blå skær i begge sider af rammen, som pz750 har...
Af T_skaaning
quele skrev:50PZ750W
er på tilbud til 7777
hos elgiganten

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... tal-30-stk
Har jeg også bemærket... :b

Jeg har imidlertid allerede bestilt ps51d7005 fra coolshop.. til 8125 inkl fragt.

Jeg har ikke modtaget det endnu, så jeg kan stadig nå at afbestille og købe pz750w for 7777.. Men jeg har undersøgt de to tv, og ifølge cnet.com, så er ps51d7005 et bedre tv end pz950w og dermed også 750w.

Jeg er bare lidt nervøs for om der er fejl på ps51d7005... :/ buzzing, pixelfejl.