Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nero
Som overskriften sier så er jeg frustrert!

Jeg solge mitt gamle tv i sommer og så frem til å sette opp et nytt alter i stuen med 3d, større skjerm og super bildekvalitet.. etter å ha lest mange anmeldelser og tilbrakt mange timer i tenkeboksen så falt valget på Panasonic 55VT30, og jeg ble ikke skuffet av det jeg så, fantastisk bildekvalitet:) Men det jeg hørte var ikke like morro, tven støyer, høyfrekvent lyd som kommer og går, fikk så levert den tilbake og fikk ny, samme problem igjen.

i frustrasjon kjøpte jeg en lydløs samsung 55D8005, men gleden var kortvarig, her møtte jeg ekstrem clouding og en lysere stripe 1 cm innenfor rammen. fikk byttet skjermen og den hadde enda verre clouding!

Til slutt smelte jeg 24.000 på bordet og sa gi meg en tv uten clouding og støy til folka på elkjøp, jeg fikk så med meg 55HX920 hjem, denne skjermen så ut til å være en keeper..

ingen støy!
Ingen clouding, men dog må man leve med litt halo fra local dimming systemet.
Meget bra bilde.
Litt klossete 3D briller, også mister de effekten hvis man bare tilter ørlite grann på hodet, ikke bra men ikke kritisk..
så møtte jeg dealbreakeren jeg hadde sett før på samsungen!

55HX920 hadde også denne lysere kant ca 1 cm innenfor rammen som løp langs bildet! dette fenomenet kan jeg bekrefte at tydeligvis ikke bare gjelder for samsungs led i 7xxx og 8xxx serie!

Nå er jeg uten tv og tv kjøpet er ikke noe morro lenger.. jeg er klar over at ingen tv er perfekt, men er det for mye å be om en tv uten STØY, CLOUDING, og en slags LYSERE STRIPE innenfor rammen på bildet??

Hva skal man så kjøpe som fortjener alterplassen i stuen?

Hilsen frustrert tv-entusiast:(
Af Mysen
B&O.. Men så stiger prisen meget, eller du skal have fat i noget mindre.

Du kan også snuppe LW980 eller Philips 9706, der dog ikke findes stor nok til dig...

Du er muligvis heller ikke en nem kunde ;)
Af Nero
B&O mener jeg rett og slett er for dyrt..

det måtte i såfall vært philips 9606 i 52", men den er dyr den også, 25.000 her i norge.. LG LW980 har jeg så absolutt tenkt på, men den ser aldri ut til å komme:(

Lurer på om jeg skal spør den lokale hifiklubben om ikke de vil åpne en panasonic kasse og sjekke om den støyer for meg, utfører de slik ekstra service? og er det bare meg eller virker det som om det er kun 55 VT30 som har støyproblem? kan ikke huske å lest noen som har rapportert dette 0m 50 tommerne..

jeg føler meg ikke godt likt på elkjøp for tiden nei.. jeg kom på kant med en selger der også som mente at cloudingen på samsungen skyldtes min tv utbyder og ikke tven! Jeg kunne forklart selgeren hva som egentlig var grunnen til clouding, men jeg skjønte at han måtte være så dypt inn i sine vranforestillinger at det gadd jeg ikke prøve på engang. TOSK sa jeg til han og snudde ryggen til og gikk!

Makan til inkompetent selger! Jeg prøver ellers å være snill og grei:) hehe.