Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.

Nå,, som overskriftet lyder er denne besked til folk der tidligere har haft Phillips TV med Ambilight..

Hvordan var jeres overgang til et TV UDEN Ambilight?? Hårdt? Nemt? Super? Eller ville i ønske i blev ved med at kører Phillips stilen?

Jeg er nemlig meget glad for Ambilight funktionen, og bange for jeg ville komme til at savne de flotte farver bag på væggen...
Brugeravatar
Af edinger
Med en LED-kæde kan du altid lave din egen vægbelysning bag tv'et.

Så kan du også moderere farvetemperaturen, så det ikke bliver det rene cirkuslys.

I forsøget på at eliminere clouding fra LCD-tv er det faktisk en rigtig god idé :)
Af JesperKeller
Ja, men farverne på LED dioderne vil ikke skifte farve i takt med billedet, som er selve pointen ved Philips!

Jeg har ikke selv ejet en Ambilight tv, men vil meget gerne købe det :)
Brugeravatar
Af edinger
JesperKeller skrev:Ja, men farverne på LED dioderne vil ikke skifte farve i takt med billedet, som er selve pointen ved Philips!
Præcis.

Hvilket netop er fordelen med at lave det selv. Intet cirkuslys :)
Af lars101
edinger skrev:
JesperKeller skrev:Ja, men farverne på LED dioderne vil ikke skifte farve i takt med billedet, som er selve pointen ved Philips!
Præcis.

Hvilket netop er fordelen med at lave det selv. Intet cirkuslys :)

Arg, vil ikke lige kalde det cirkuslys.. Det er sku ret fedt med lidt grøn væg når man ser fodbold osv..
Man kan også skue lidt ned for det, så det ikke lyser så kraftigt.....
Af Ham_Der_Hansen
Jeg er også selv glad for mit Philips fjernsyn med Ambilight, og har også svært ved at se mig klare mig uden. Glæder mig til at følge denne debat og høre om man kan leve uden :-)

Cirkuslys vil jeg på inden måde kalde det, jeg har været og er yderst tilfreds med Ambilight. Jeg er på mit andet Philips fjernsyn med Ambilight og regner med at investerer i det tredje inden for nærmeste fremtid.

Generelt er jeg meget tilfreds med Philips og jeg syntes det er nemt at benytte og forholdsvis nemt at sætte op til ens egen præference. Jeg hører til fra omverdenen uha Philips er det dårlig køb, Philips leverer ikke et farveægte osv.

Det syntes jeg ikke er sandheden og folk bliver overrasket over billedkvaliteten når de ser det. Jeg kan kun udtale mig om deres topmodeller, har de senetse år kun haft deres 9000 serie mellem hænderne.

Jeg har haft en uheldig oplevelse og det var med den famøse 9731D model, der havde panelproblemer. Fik efter 3 reptioner pengene retur og valgte at smide lidt flere penge efter 9703H modellen og den har jeg været fuldtud tilfreds med.

Det fjernsyn har efterhånden 3 år på bagen og jeg planlægger et skift i løbet af 2012. Har kig på 9706T som afløser og intet, har indtil videre, fået mig på andre tanker. Jeg savner 3D, WIFI - hvilket er grunden til at jeg vil skifte.

Kald mig bare Philips fanboy, men jeg har ikke mistet min tillid til Philips og køber som sagt gerne Philips igen.
Af Peter Schrøder
Jeg kender 2 familier som har tv med ambilight. De tænder det i 10 minutter, når nye gæster skal se, hvordan det virker. Og jeg synes, de ser lidt flove ud, mens det kører....
Af Ham_Der_Hansen
Der kan man bare se, jeg er i hvert fald ikke flov over at have ambiligt og bruger det dagligt.
Af lars101
Det er overhovedet ikke noget at være flovt over?? Det er da lir 8)

Men det er derfor jeg tror det ville være lidt træls at få et TV uden Ambilight, men det er NOK en tilvendings sag.. Håber der er nogen der har positive oplevelser med at skifte det ud...
Af Ham_Der_Hansen
Det er nemlig total lir (B

Tror tavsheden betyder at man ikke kan undvære det :p
Brugeravatar
Af edinger
Peter Schrøder skrev:Jeg kender 2 familier som har tv med ambilight. De tænder det i 10 minutter, når nye gæster skal se, hvordan det virker. Og jeg synes, de ser lidt flove ud, mens det kører....
LOL! :D
lars101 skrev:Det er overhovedet ikke noget at være flovt over?? Det er da lir
Lir, ja.

Jeg kommer sådan til at tænke på de der sko med lys i til børn 8)
Af DavidHimself
edinger skrev:Jeg kommer sådan til at tænke på de der sko med lys i til børn 8)
Edinger du taler som du har forstand ;) (kærligt ment her). Det er en pisse fed funktionen - det er en super fed effekt OG det hjælper øjnene med at slappe af når rummet er helt mørkt og der er fuld power på lyset i tv'et!
MEN, ville ikke tøve med at købe et tv uden, hvis den generalle billedekvalitet var bedre!
Af lennon
Ambilight som Philips anvender det er direkte destruktiv for billedgengivelsen. Dette er en kendsgerning, - og ikke en smagssag. Philips har uden tvivl øget deres TV salg via ambilight featuren , - men billedentusiasterne løber skrigende bort . . !
Brugeravatar
Af edinger
Jeg må erklære mig enig i begge udsagn.
DavidHimself skrev:[...] det hjælper øjnene med at slappe af, når rummet er helt mørkt, og der er fuld power på lyset i tv'et!
lennon skrev:Ambilight som Philips anvender det er direkte destruktiv for billedgengivelsen. Dette er en kendsgerning, - og ikke en smagssag. Philips har uden tvivl øget deres TV salg via ambilight featuren , - men billedentusiasterne løber skrigende bort . . !