Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af T.E.Larsen
Hej

Er ny her, har kigget lidt i de forskellige tråde. Kan se der er en del ang. Samsung. Særligt med problemer.

Ved ikke om mit kommer ind under det I kalder "clouding"

Men jeg har en uge gammelt D7005 i 46"

For et par dage siden opdagede jeg, der øverst vandret hele vejen over er en "lys stribe"

Dvs. den farve der er i billedet er en tand lysere øverst. Ca. en negls bredde.

I mørke farver er det mest tydeligt. Dog nok ikke så meget i sort.
Men når man først har set det, så ligger man meget mærke til det. Og kan slet ikke rigtigt nyde det ellers gode billede.

Andre der har haft det samme problem, og har fået det ordnet. Eller er det noget man "bare skal leve med"?
Af StoreSol
Det er en feature på panelet ved d7005 og d8005 :)

Du kan ikke finde en model uden, så enten lever du med det eller også finder du en anden skærm.

Jeg leder stadig efter en anden skærm end 8005, men svært når man først har haft det design inde i stuen :=)
Af T.E.Larsen
Øv, det var det svar jeg frygtede.

Kan Samsung i det hele taget reparerer det?

Eller giver de et nyt i de grove tilfælde, og afviser klagen i de mindre grove tilfælde?

Har købt det i Bilka. Er næsten sikker på de har paralel import. Den jeg fik hedder slet ikke 7005 men 7000.

Læste et sted at når de ender på 5 så er de til Skandinavien.

Er der nogen som har en posivtiv Samsung 7005/8005 historie?
Af StoreSol
Tror ikke det kan rep.

Det er simpelthen em konsekvens af det fede design med den ultra tynde ramme.

Mit var også fra bilka, byttede det på 14 dages garantien grundet lys striben, som var klart tydeligst i bunden ved friske farver (specielt grøn).

De åbnede 2 ekstra kasser til mig derude, men de havde samme problem.
Af StoreSol
Garanti er vist også det forkerte ord, mente nu bare den almindelige retur periode butikkerne har. Bilkas er vist endda 30 dage, står bag på bonnen.
Af T.E.Larsen
Rigtigt, de skriver 30 dage.

Men gælder det også når det er pakket ud og har været i brug?
Af StoreSol
Ikke hvis de tager den helt efter bogen....

Min var dog også pakket ud og taget i brug, men havde stadig alt emballage, der var fin service derude (Bilka Tilst), og jeg behøvede slet ikke at brokke mig.

Jeg mener bestemt ikke at et fjernsyn i den prisklasse skal have en så tydelig fejl. Så generer det dig, vil jeg bestemt kræve at få byttet fjernsynet, så må de jo se om de kan finde en af samme model til dig uden fejlen, men det tvivler jeg på. Så skal du ned i serie 6, men så er der jo bare nogle andre issues :).
Af T.E.Larsen
Så har jeg været i Bilka og aflevere min 7005.

Helt fin service de har. Jeg får et nyt. Det var dog udsolgt pt.

Men om en uge har de en sending igen. Der er en reserveret til mig.

Håber så det er fejlfri - er det for meget at håbe på? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror ikke du skal forvente noget. Jwg har ikke set nogen modeller uden fejlen endnu.
Af T.E.Larsen
Nogen som har D7005 som de er tilfreds med, og som ikke har den omtalte fejl. Med lys stibe i kanten?
Af Fredtoft
Jeg er enig med Torben, og ser det som to helt separate spørgsmål.

Der er tusindevis af danskere som er glade og tilfredse med deres D7005, men der er næppe nogen af dem, som ikke har en lysere stribe i top og bund.

I sidste ende er det efter min overbevisning et spørgsmål om hvilke "fejl" man kan leve med, og når man først har set en given fejl en gang er det enormt svært at abstrahere fra den. Derfor tror jeg desværre heller ikke din næste D7005 vil være en succes.

Det var måske værd at se på LG's local dimming skærme, eller vente til næste generation for at se om Samsung er nået et skridt videre.
Af T.E.Larsen
Tak for jeres svar.

Kan I, med jeres erfaring, sige om modellen mindre. Altså D6505 har samme fejl?

De 2 udstillingsmodeller jeg har set mener jeg ikke havde denne. Den ene af dem så jeg dog før jeg blev opmærksom på probelmet.

Hvis den model ikke har det, tror jeg at jeg kunne "leve med" denne model.