Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ronni R.
Panasonic har ofte et godt billede på skærme med IPS alpha panel. men jeg vil råde dig til at gå i et panasonic center og se den live.
Brugeravatar
Af edinger
Panasonics LCD-skærme tåler ikke sammenligning med deres plasma-skærme.

Hvis du er til LCD, er Sony EX720 (test ) et bedre bud i prisklassen.

Et alternativt bud kunne være Sharp LE820 (test).
Af Louise84
jeg får også et til lån i et par dage af mit lokale panasonic center, men jeg ville bare lige høre om der var nogen der havde prøvet den før og kunne sige om den var god.
Brugeravatar
Af edinger
Her på siden er "vi" generelt rigtig begejstrede for Panasonics plasma-skærme. Når vi snakker LCD, er det derimod mærker som Samsung, LG, Sony og Sharp, der er sagen.

Det afgørende er dog – naturligvis – hvad DU synes om skærmen. Og hvis DU er glad og tilfreds, ja, så kan det jo egentlig være ret ligegyldigt, hvad vi andre går og mener.

MEN – hvorfor er det lige, at du har set dig lun på denne skærm?
Af Louise84
det var den skærm de anbefalede i panasonic centert.
jeg har prøvet at se på et samsung led 5004 men det var i mine øjne elendigt!
Brugeravatar
Af edinger
Samsung 5004 er totusinde kroner billigere end den skærm, du har kig på. Så den sammenligning er ikke helt fair.

Inden du brænder 6.000 kroner af, er mit råd fortsat, at du overvejer andre modeller. Eksempelvis de to, jeg tidligere har foreslået.

Det er jo synd, hvis du bruger pengene "forkert".
Af Louise84
mit problem er at jeg ved intet om fladskærme kun hvor stor den skal være (37 eller 40).
jeg har valgt det sted for det er der mine forældre altid har købt fjernsyn.
Brugeravatar
Af edinger
Louise84 skrev:Mit problem er at jeg ved intet om fladskærme kun hvor stor den skal være (37 eller 40).
jeg har valgt det sted for det er der mine forældre altid har købt fjernsyn.
Frem for at begive dig ud på ukendt farvand gør du af lige nøjagtig den årsag klogt i – som jeg foreslår – at vælge et tv, som har været på testbænken og er havnet på Flatpanels' officielle anbefalingsliste :)
Af Louise84
jeg har også kigget lidt på listen, men jeg syntes de er lidt for avanceret til mig. Jeg er heller ikke interesseret i 3D og så skal det højst være 40" (jeg bor i en lille lejlighed).
Mit max beløb ligger også på 7.000.
Brugeravatar
Af edinger
Jamen så passer de modeller, jeg har foreslået jo som fod i hose :)
edinger skrev:Panasonics LCD-skærme tåler ikke sammenligning med deres plasma-skærme.

Hvis du er til LCD, er Sony EX720 (test ) et bedre bud i prisklassen.

Et alternativt bud kunne være Sharp LE820 (test).