Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.
Jeg er bekendt med at der er en tråd om næsten samme emne lige herunder, men jeg vil ikke kapre tråden, da det alligevel ikke er helt det samme.

Jeg har som flere andre herinde forelsket mig i og købt Samsung 46" D8005 LED og er meget tilfreds.

Da jeg nu har digitalmodtager og sagtens kan leve uden start-forfra og 100 gratis film mm., har jeg selvsagt opsagt min YouSee-boks.

Godt, så skal man jo slutte en USB-Harddisk til TV'et for at optage. Sådan en har jeg heldigvis også, men opdagede at den ville formatere - og det er der bare for mange vigtige filer på disken til at jeg vil.

Så... ud at købe en Harddisk. Jeg nåede heldigvis at læse alle de gode råd om at købe én med strømforsyning - og den har da også bestået både selvtest og formattering - ingen problemer.

Så skal man jo til at optage. Det gik fint. Og når så den optager, kan man jo passende se noget andet. Det er ligesom det smarte ved at optage. Men det vil den gudhjælpemig ikke. Verdens sejeste TV, sådan cirka. 2 TB plads til at suge alt muligt ned man måske og måske ikke vil se en anden dag - nææh. Hvad er pointen i at optage noget man sidder og ser?

Nå, men da jeg lever i en verden hvor man fikser den slags ting, vil jeg godt lige spørge ikke bare om, men hvordan man omgår den tåbelighed. Findes der ikke en workaround? En dims? Gør jeg noget forkert?

Sekundært... hvis det virkelig er sandt - hvad er det så man skal købe i stedet for en Harddisk? Vil jeg få det samme problem med en harddiskoptager? Skal jeg betale Yousee for at beholde boksen, udelukkende for at kunne optage TV, mens jeg ser noget andet?

Helt ærligt, er det ikke ligesom at lave en smuk og superlækker bil med tusinder af hestekræfter og så glemme at gøre sådan at vinduerne kan rulles ned, medmindre man tilkøber en kæmpekasse der skal stå på passagersædet?

/rant
- Buur.

PS: der var faktisk et spørgsmål gemt deroppe O_O
Af Senic
Idet tv'et kun har en tuner, ja så kan du ikke se andet i mens du optager. Du er nød til at invistere i en box - med 2 tunere.
Af kongbuur
Hej. Jeg er faldet lidt ned igen :) - Det giver jo mening med tunerne, trods alt. Jeg synes bare det sådan rent brugervenligt er sat tilbage til PRÆ-VHS eller PRÆ-SCART. Imponerende at der ikke er en fiks lille app eller noget i den stil, ligesom der er til alt andet. "Run channel in background" eller lign.

Anyway, jeg er nået frem til (fortsat) at afbestille YouSee-boksen og har i dag anskaffet en Clint DVB-C modtager som ikke kan ret meget andet end være en DVB-C-tuner.

Når jeg så af og til kommer i den situation at fjernsynet skriver at jeg ikke kan skifte kanal pga optagelse, må jeg over på HDMI-indgangen og se tv.

Det er stadig lidt bøvlet, men trods alt til at leve med. Også prismæssigt.

Så vidt jeg kan overskue, kommer jeg til at undvære start-forfra, 100 gratis film, TV-arkiv (edit: "optag serie"/edit) oooog en udgift på 89 p.m. Fair.

Tak alligevel. Det var vist mest frustrationer der skulle ud.