Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af leff
Jeg skal lige høre jeres mening om disse 2.

Jeg har set begge live, og det har virkelig givet mig hovedpine.
For 6505'eren stod ved siden af 7005 og 8005, mens 5005 stod for sig selv.
Så det var udmuligt at sammenligne, når der står 2, rigtige gode fjernsyn lige ved siden af den ene, og den anden bar står for sig selv.

Teknisk set er 6505'eren vel bedst? Men hvad hvis de stod ved siden af hinanden, ville jeg så kunne ha set stort forskel?

Og hvad med smart tv delen?
Sælgeren sagde det var nøjagtig det samme, men at den ene bare skulle ha et stik i røven, mens den anden var trådløs?

Ved godt den ene ikke har 3D. :)

Tillægsspørgsmål:
Har også set en der hed "ue40D6515wsxxe" Hvad betyder alle bogstaverne? Den er 1000kr dyrere, men kan ik se nogen forskel i de tekniske detaljer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Personligt synes jeg der er en billedmæssig forskel og at 6-serien, gør det bedre, men om forskellen er markant, kommer nok mest an på øjet der ser :-)

Personligt ville jeg dog vælge 6-serien, hvis jeg stod med valget mellem de to.

Bogstaverne er som sådan gældende for alle modellerne, men mange forhandlere udelader bare de mange bogstaver efter sidste tal. Så længe modellen slutter på 5, er der tale om en dansk udgave. Tallene før 5 i slutningen kan derimod indikere en række ting, eksempelvis farve eller funktioner.
Af renerk
forskellen på 6505 og 6515 er, at 6515 er hvid, og har foden som egentlig hører til 7- og 8- serien, og så er fjernbetjeningen hvid. derudover mener jeg ikke lige der er nogen forskel.

forskellen på 6505 og 5005 er altså noget større der er selvfølelig forskel på selve panelet og 3d mm.
men også internet tv delen er forskellig. i 6505 er der det som samsung kalder smart tv, der er noget mere "frit" for brugeren end det internet tv 5005 har.
men prisen hænger jo meget sammen med hvad du får, så hvis du betale mere, får du et tv der kan mere. men det er selvfølelig en smagssag hvor meget man vil smide efter et tv ;).