Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Jeg tror ikke, det er mange, der har skiftet deres 1. generation ud med en 2. generation. Men mon ikke et nyt panel og ny billedprocessor har gjort, at det er to forskellige tv?
Jeg tror ikke så meget, det gør den store forskel at det er gået fra 100hz til 200 hz, da det efter min mening bør deaktiveres alligevel.

Hvorfor spørger du?
Brugeravatar
Af rhino (DK)
Mysen: Nu har B&O som en af de meget få producenter et 100/200Hz system som faktisk virker og som gavner billedkvaliteten. jeg kan hvertfald tydeligt se forskel når jeg deaktiverer systemet....

Angående Trådstarterens spørgsmål tror jeg ikke der er den store forskel... billedet på 100Hz modellen er hvertfald helt i top stadigvæk og det leverer stadig noget af det bedste jeg har set fra et LCD samlignet med venner og familiens tv i noget nær samme prisklasse..... Men der er nok kommet lidt. men nok ikke mere end det kan måles.... De største forbedringer er mere 3 HDMI istedet for 2 HDMI indgange.....
Af Mysen
rhino (DK) skrev:Mysen: Nu har B&O som en af de meget få producenter et 100/200Hz system som faktisk virker og som gavner billedkvaliteten. jeg kan hvertfald tydeligt se forskel når jeg deaktiverer systemet....
Det er din subjektive holdning. De andre producenter har også 100/200 hz systemer, der virker, men min subjektive mening er, at de skal slukkes. Jeg vil hellere acceptere slør, flimmer jaggies osv. end jeg vil gøre billedet kunstigt. Jeg ved godt, du er meget glad for B&O, men teknikken på deres Hz-system er altså den samme som på andre mærker og modeller.
Jeg kan også se forskel, når jeg slukker interpolation, og selv om det giver nævnte negative virkninger, så er det stadig at foretrække, frem for at have det tændt. - Synes jeg.
Af technetium
Takker for svarene

Jeg har nu været lidt "rundt" jeg kan forstå at forskellen er meget meget lille, 200hz billedet er marginalt bedre, men man ser det kun hvis man stiller dem op mod hinanden også ellers går helt i detailjen.

3 hdmi har jeg ikke brug for, jeg streamer alt over en indgang alligevel, det er det gode ved en WD live, den gør bare hvad den for besked på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
technetium skrev:3 hdmi har jeg ikke brug for, jeg streamer alt over en indgang alligevel, det er det gode ved en WD live, den gør bare hvad den for besked på.
Med mindre den får besked på at streame "Inception" i et BD-ISO 1:1 rip fra en USB-disk... 8)