Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen

Jeg skal købe min første fladskærm og er blevet en del i tvivl om nogle ting.

Jeg skal bruge min fladskærm til blandt andet ps3 og blue Ray film.

Kan godt være mine spørgsmål er stillet før men synes ikke rigtig jeg har kunnet finde svar på dem herinde, så håber i bærer over med mig hvis mine spørgsmål er stillet før.

For at få et billede der ikke er sløret har jeg fundet nogle forskellige tv med 100 hz hvilket jeg har forstået kan være en vigtig ting. Rigtigt/forkert?

Hvad opløsning angår synes jeg at have læst at man ikke får så meget ekstra ud af full hd hvis man kun køber 32" ??

På internet området er jeg helt lost! Er det vigtigt at tv'et har ethernet? Wlan? Eller er ingen af dele vigtige? Jeg vil selvfølgelig gerne have et tv der er fremtidssikret.

Har kigget på følgende tre tv alle med 100 hz men ellers ret forskellige hva ovenstående angår.
Samsung LE32D404 TV til 2000
Samsung UE32D5005 TV til 3500
Sony Bravia KDL-40EX500 TV til 4000

Hvilket vil være mest fremtidsikret og dække mine behov bedst?
Af renerk
hej.

hvis du skal have tilsluttet en ps3 (som viser full HD) kan det ikke anbefales at købe en HD-ready

af de 3 modeller du selv nævner falde le32d404 derfor uden for. (HD- ready)
de 2 andre er full HD, men ex500 er en gammel model. den nye hedder ex520 og er 50 HZ ligesom d5005 er (100 cmr)
men hvis du er ligeglad med at ex500 er en tykkere lcd skærm så får du da en del for pengene der.

404= HD-ready, 50HZ
ex500= full HD, 100HZ
5005= Full HD, 50HZ

5005 har desuden den fordel at den er noget tyndere, og stikkene bag på tv'et ikke vender bagud, men til siden.

hvis jeg skulle vælge, ville jeg nok gå efter en rigtig 100 HZ skærm. (f.eks. ex710 eller 720 / samsung 6000 serie)
i samsung 6000 serie får du dog også 3D, som du jo også kommer til at betale for ;). (hvilket du egentlig også gør i ex720)

jeg ved ikke så meget om internet tv ect. så det må en anden nok svare på i stedet :).
håber dette hjalp mere end det forvirrede :)
Af BrianH
hvis jeg skulle vælge, ville jeg nok gå efter en rigtig 100 HZ skærm
Hvad er en rigtig 100Hz skærm? Jeg mente, at alle skærme interpolerer et 50Hz tv-signal, hvad enten det er til 100, 200 eller mere... Der er i hvert fald ikke noget 100Hz signal hos tv-udbyderne, og bluray og lignende er heller ikke 100Hz
Af renerk
det er jo rigtig nok at der ikke bliver sendt 100 HZ signal fra antenneforeninger osv. men i et tv med 100 HZ panel, "laver" tv'et selv et fiktivt billede imellem hvert billede tv'et får ind via antennekablet. derved viser et sådan tv altså dobbelt så mange billeder.
håber dette er skrevet så der er forståeligt :)
Af Supergris
" hvis du skal have tilsluttet en ps3 (som viser full HD) kan det ikke anbefales at købe en HD-ready "

At skrive dette holder ikke. At en PS3 udsender full HD, betyder ikke at en HD ready skærm ikke kan modtage signalet. Full HD betegnelsen er ikke det, der afgør kvaliteten på skærmen og ikke dette, der bør afgøre valget. At så langt de fleste skærme i dag er full HD, er en anden sag.
Du vil ikke kunne se forskel på opløsningen, med mindre du sidder helt tæt på den...
Senest rettet af Supergris 26 sep 2011, 14:04, rettet i alt 1 gang.
Af JesperKeller
Hvad angår fremtids sikret, så har jeg et spørgsmål til hvordan du modtager dit tv-signal?

Ingen af disse tre modeller har DVB-T2, så den vil ikke kunne bruges til Boxer tv, efter 2012.
Men ellers vil jeg sige at både EX500 og D5005 er nogle lækre modeller alle sammen.
Af fsr89
TV-SIGNAL
Jeg er lige flyttet på kollegie og er der med, med i en form for antenneforening. Går ud fra det er kabel-tv - beklager min manglende viden på området :-/
Men angående DVB T2 - så ser det ud for mig som om det kun er de nyere og i mit budget lidt for dyrer skærme der har dette.
Er det en meget vigtig ting??

Torben R. og Supergris
Skal jeg forstå det sådan at en skærm som følgende (Philips 32PFL5406H TV) som kun er HD-ready og 50 hz godt kan give mig en fin opløsning og ikke noget videre slør??