Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vi har købt os et nyt Beovision 8-40, og normalt leverer og installerer B&O-forretningen det for én.
Det gør de også hos os, men vi "fik lov" til at få det med hjem i går lørdag, og de kan først komme og installere på onsdag.

Vi vil dog gerne se søndagsfilmen på et ordentligt TV, og tro mig, det JVC billedrørs-tv vi har som reserve, er IKKE til at holde ud at kigge på ret længe af gangen (ja, man bliver forvænt).

Problemet i sin enkelthed: Vi kan simpelthen ikke få TV´et til at kommunikere med TDC-recieveren! TV´et siger "intet signal".
Det andet fladskærms-tv vi har haft hjemme, var bare "plug & play", så kørte det (og det gør JVC´en også) men det kan vi altså ikke få B&O´en til, øv!

Er vi som udgangspunkt ikke enige om at et HDMI-kabel fra TDC-recieveren og op til TV´et ligesom burde gøre det? Vi har med vilje undladt alle andre stik, for ikke at "forvirre" hverken os selv eller TV´et.
Det skal nævnes vi også har haft prøvet med scart-stik og alle opsætningsmuligheder på TV´et, men intet virker.

Hvad kan der være galt??
Brugeravatar
Af rhino (DK)
hejsa

Først og fremmest tillykke med jeres nye tv som jeg håber i bliver rigtig glade for....

Har du valgt en kilde du vil bruge til jeres TDC boks? f.eks V.mem eller Dtv??? for denne skal så passe med den indgang du har koblet boksen til... måske HDMI 1
Af Ny i fladskærm
rhino (DK) skrev:hejsa

Først og fremmest tillykke med jeres nye tv som jeg håber i bliver rigtig glade for....

Har du valgt en kilde du vil bruge til jeres TDC boks? f.eks V.mem eller Dtv??? for denne skal så passe med den indgang du har koblet boksen til... måske HDMI 1

Mange tak.

Ja, vi har været inde i de ting du nævner der, men det er jo ikke sikkert vi har ramt rigtigt :-). Vi må prøve igen.
Af Ny i fladskærm
rhino (DK) skrev:Jeg ville gå ind i Av 1 og så vælge Dtv som kilde..... og så at tdc-boksen er tilsluttet i HDMI A indgang....
Jeg var lige inde i menuen og kigge - den stod på det du siger i forvejen, men det virker stadig ikke.

Skal man egentlig sætte den til at søge efter kanaler hver gang, eller burde de bare "poppe" op, hvis der er kontakt.

NB: Bør der i øvrigt følge fjernbetjening med, når man køber sådan et TV?
Brugeravatar
Af rhino (DK)
Boksen er tilsluttet med HDMI ikk? ellers prøv at benyt AV2 og igen HDMI a indgangen.... og du er sikker på det er HDMI a indgangen du har tilsluttet boksen til ikke???
Af Ny i fladskærm
Vi har fået billede på, lige 5 minutter inden montøren kom. Jeg ved egentlig ikke hvad der var galt, udover at vi bare ikke havde ramt "det rigtige" endnu (utroligt det skal være så indviklet, når andre produkter på det nærmeste er "plug & play").

Men man tænder TV´et på knappen "DTV" på fjernbetjeningen, og ikke på "TV"-knappen - så lærte vi det ;-).