Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BudZa
Hej, har lige købt et Phillips 7666t hos elgiganten, efter at være blevet lovet et Samsung d8005 men som de aldrig havde modtaget, de havde sat prisen ned fra 13000 til lige godt 10500 så syntes det var et godt tilbud, men så var jeg inde og se anmeldelsen af Phillips 7606 på denne side og det lød lidt som om at det var et ringe fjernsyn. Har jeg gjort et dårligt køb her ved ikke at vente på mit Samsung d8005?
Af kskruger
Du har købt og betalt for et mellempris-Tv og som Rasmus skriver "Philips 7606T et gennemsnitligt Tv mht. både SD- og HD-billedkvalitet" Så er det op til dig, om det kan lave op til dine krav. Ellers kan du gå en helt anden vej og vælge en Samsung 51" plasma - f.eks. 51D7006 til omkring 10.000,- den har rigtig god billedekvalitet.

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2708764/ ... ign-Priser
Af BudZa
Hm, føler mig taget ved næsen. Men ved du om der er den store forskel på philips 7666 og samsung d8005 i forhold til billed kvalitet. Da jeg stod i butikken og skulle vælge syntes jeg at Philips havde en bedre hertz end samsung, men det kan også være jeg så forkert.
Af kskruger
BudZa skrev:Hm, føler mig taget ved næsen. Men ved du om der er den store forskel på philips 7666 og samsung d8005 i forhold til billed kvalitet. Da jeg stod i butikken og skulle vælge syntes jeg at Philips havde en bedre hertz end samsung, men det kan også være jeg så forkert.
Du kan aldrig bruge en udstillings model som rettet snor, når du skal vælge. Alle tv er sat op SHOP mode, dvs. fuld skrue på lys, farver og skarphed. Hvis du derimod holder dig til de test, som Rasmus laver herinde på flatpanels, så får du en langt bedre rette snor hvad du skal gå efter.

Heldigvis har elgiganten fuld returret, så du kan sende den tilbage. Og hvis du stadige vil ha en Samsung LED model, så kan du vælge deres D7005, den har samme billedekvalitet som D8005, men bare med et andet design.
Af Highjack
jeg har købt den nye philips 55-7606 det har jeg bestemt ikke fortrudt.
jeg har haft samsung i mange år.
Af BudZa
Hej Highjack,

Hvilket tv havde du før du fik 7606? Skal gerne kunne retfærdig gøre at jeg har købt dette fjernsyn, så vidt jeg kan se koster 7606 omkring de 9500.- og mit fjernsyn kostede 13000. Har været inde på Philips hjemmeside og se på hvad forskellen kunne være og det var faktisk på 4 extra watt's på højtaleren o.O
Af JesperKeller
Større højtaler OG indbygget Wifi, er forskellen på 7606 og Elgigantens eksklusive model 7666. :)
Af Highjack
jeg har spurgt i el om forskel der siger de det er deres forhandler nr ingen forskel, tror du måske har kigget på gold 21-09 den har 4 watt mere
med hensyn til sam, flere modeller i over 15 år senest haft 8005,
men måtte desværre benytte 14 dages fortrydelseret jeg har haft mange af de samme fejl som du kan læse om i flere af trådene her inden.
Skærmbillede gengivelse kan jeg med min almindelig forbruger optik ikke se forskel på,det kan resten af min store familie hellere ikke plus mange venner af os. jeg vil ikke ind i en større udtalelse om forskelligeheder på de to modeller. vi har nu haft 55-7606 i 4 dage. den har givet os en god positiv forbrugere oplevelse indtil videre.
Af BudZa
Hej High Jack,

Det er jeg glad for at høre! Damen var knap så glad for udseendet på 7666'eren. Men tror jeg beholder tv'et er blevet ret glad for responstiden inde i menuen.
Af Highjack
de synes min kone heldigvis ikke.
vi synes at vi for meget kvalitet tv for pengene.