Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er jo ikke overvældende mange at vælge imellem. Samsung har en model med indbygget BluRay også, men ellers kommer du over i STB-modeller i stedet, hvor den primære funktion er visning af TV og ikke selve optagelsen.
Af crlarsen
Jeg har kigget lidt på Samsungs site, men kan ikke se, om de har noget, der er Boxer-godkendt, og det er desværre vigtigt her.

Ved du eller andre noget om det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsungs modeller kan godt optage fra DVB-T, men du har ret i at deres hjemmeside er ret uinformativ.
Af crlarsen
Hej Torben

Ift. DVB T ville jeg gerne vide, om de også har plads til et CA-modul eller om der er en kortlæser indbygget, således at man kan bruge dem til at decode Boxer-kodede kanaler med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der skulle gerne sidde et CI-slot bagpå.
crlarsen skrev:Jeg har et Sony NX710, som - så vidt jeg kan se - ikke kan lave USB-optagelse.

Hvilken HDD-optager vil I anbefale, at jeg vælger?

Jeg har boxer TV og har lige købt en LG HR550C Blu-ray optager. Der er i øjeblikket kun denne og Samsung 8200/8500/8900 med DVB-T/C harddisk optager og blu-ray 3D afspiller. Efter at have læst en masse om problemer/ulemper med Samsungs model valgte jeg denne LG.
Selv om den ikke er Boxer godkendt virker den fint, Købte et CA modul ved Komplett til kr. 249 kr. og ekstra kort ved Boxer til 299 kr. i engangbeløb.
Der er en USB indgang hvor man kan tilslutte USB harddisk og optage på denne udover den indbyggede harddisk. der kan kopieres sådan her:

Kopier USB til HDD Ja
Kopier HDD til USB Ja
Kopier DVD til USB Ingen
Kopier datadisk til USB Ingen
Kopier DVD til HDD (høj hastighed) Ja

http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/vid ... HR550C.jsp

Mvh
Thomas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du har mod på det, så er jeg sikker på at andre vil sætte pris på at du skriver et par ord om optageren i vores brugeranmeldelser. Som du selv skriver, så er der kun 2 at vælge imellem og Samsung kan være lidt tung at danse med.
Af Th@mas
Torben Rasmussen skrev:Hvis du har mod på det, så er jeg sikker på at andre vil sætte pris på at du skriver et par ord om optageren i vores brugeranmeldelser. Som du selv skriver, så er der kun 2 at vælge imellem og Samsung kan være lidt tung at danse med.
Takker for tilliden, men jeg er nok ikke en hardcore bruger da jeg kun bruger den til at optage lidt en gang i mellem og hverken har ekstra harddisk på, eller bruger nogle af alle funktionerne (har dog sat den på det trådløse internet, det er sgu smart af det er indbygget og lige set lidt youtube). Så jeg tror det skal være en der stresser den lidt mere end mig der skal lave en brugertest :-)

Mvh
Th@mas