Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer.

Efter tre år foran en bærbar har jeg endelig besluttet mig for at finde en rigtig skærm. Jeg studerer arkitektur så skærmen vil hovedsageligt blive anvendt til grafik/billedredigering, men sikkert også videoredigering og film.
Efter at have læst diverse tests virker ViewSonic VP930 som et fornuftigt bud pga. de præcise farver, hvad mener i?
Budgettet er på omkring 4.500 kr.

LaCie's nye 119 (og 120) er jo lige kommet i butikkerne, i et rimeligt prisleje endda, så det kunne være interessant at se hvordan de klarer sig. Ved i hvor man kan finde test af disse eller er det noget man kan forslå flatpanels.dk, nu i har den fine måleenhed/calibrator der netop kommer fra LaCie?

Da jeg ikke har akut brug for en skærm vil jeg desuden høre hvordan priserne på nettet retter sig efter julehandlen? Vil der være store besparelser at hente engang efter nytår? Man er vel studerende.. :)
På forhånd tak.

Asle
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er desværre ikke sådan at man bare "får" en skærm til test når man ønsker det. Efter sigende skulle Rasmus have fået lov at låne en skærm fra Lacie, men vi venter stadig spændte.

VP930 er helt klart en god skærm og om Lacies model (der bygger på samme teknologi) kan overgå den er svært at udtale sig om. Mit gæt er at billedet vil ligge ret tæt på hinanden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Efter at have læst diverse tests virker ViewSonic VP930 som et fornuftigt bud pga. de præcise farver, hvad mener i?
Jeg synes det er en ret lækker skærm. Designet er måske ikke verdens flotteste, men billedkvaliteten og ydelsen er helt i top - også hvis du skal bruge den til alsidig grafik og filmbehandling.