Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg har tilsluttet min PC og mit TV med et DVI-HDMI stik. Billedet kommer frem og det fungerer fint.

Lyden gider til gengæld ikke. Jeg har forbundet PC og TV med et minijack-minijack stik. Problemet er, at lyden kun fungerer når jeg trykker (start + p) og vælger 'computer only'. Her bliver lyden afspillet på TV'et, men der er logisk nok ikke noget billede, da det er sat til kun at vise computer.

Når jeg så skifter til enten 'projector only', 'dublicate' eller 'extend', så kommer billedet frem på TV'et, men INGEN lyd!?

Nogen der har en løsning på dette problem?
Af RasmusMJ
Nu er jeg på ingen måde inde i sagerne, men hvis dit tv har en minijack indgang så tror jeg altså det er til at tage lyd UD med - altså til et par hørebøffer eller lign..

I min optik skulle du have fat i et minijack til audio, det der dobbeltstik man fx også bruger til at forbinde sin pc til en forstærker med.. typisk rød/hvid
Af MBT1
Jeg har prøvet minijack - phono. Det gav slet ikke noget lyd overhovedet,
Brugeravatar
Af Shase
Er du sikker på at fjernsynet understøtter audio in med den type stik? Normalt er de stik til audio out.
Af steffenj
Stikket lyder til at være det rigtige. hvilken hdmi bruger du og hvor tilslutter du Jack ka let? Så vidt jeg husker skulle der gerne sidde en Jack indgang på bagsidden det er en lydindgang til hdmi/dvi 1 som de plejer kalde det. Så det kræver selvfølgelig at pc'en er tilsluttet hdmi 1 for at lyd og billed passer sammen. :)
Af MBT1
Jeg har tilsluttet HDMI 4, og jack-indgangen som sidder lige ved siden af. Og TV'et kobler jeg selvfølgelig til HDMI 4. Men ligeledes virker det :(
Af ZanZan
Det er et skud, men kunne tv'et ikke tro, at når det kører med HDMI så forventer det at lyden også kommer den vej igennem?

Dvs du skal ind i en eller anden indstillingsmenu og sige til tv'et, at når den står på HDMI4, så skal den altså tage lyden fra det analoge phonostik istedet for den digitale.

Det skulle jeg i hvert fald på min reciever.
Af MBT1
Jo, det er meget muligt at man skal, men i såfald kan jeg ikke finde den indstillingsmulighed.

Jeg har virkelig søgt hele TV'et igennem for måder at indstille lyden på, men uden held.

Der må være andre derude, som har samme TV? :)
Af steffenj
Det ser jo ud til det er rigtigt vis du har DVI til HDMI tilsluttet HDMI4 og Jack til Jack fra PCen i jack sticket. Det ser ikke ud til der rigtigt ud til der er nogen menu opsætning af lyden i forhold til pc tilslutning, Du gar tjekket at lydindstillingen er rigtigt opsat på PCen?
Af MBT1
Ja, har også prøvet alt hvad der kan gøres på PC'en..
Af MBT1
Er der virkelig ikke nogen med samme TV, som kan hjælpe. Har virkelig brug for at få løst problemet.
Af MBT1
Skal jeg henvende mig til forhandleren, hvis ingen kan hjælpe?