Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af millerbean
Mit Samsung TV har været til reparation for 2.gang, som sendes retur til mig uden reparation, da de ikke kunne finde nogle fejl, selvom venner og bekendte har kommenteret fejlen, når de har været på besøg hos mig.

1.gang skiftede de strømforsyning og panel og det varede et par uger, så opstod fejlen igen.

Problemet: Billedet står skarpt, men ved opstart og ved visning af HD kanaler og når TV'et går fra mørke til lyse farver begynder det at blinke, som om man skruer lysstyrken op for 100% og tilbage igen. Det varer ca. et par minutter inden billedet bliver normalt igen.

Min 2års garanti udløb i løbet af den 2.reparation og butikken jeg har købt den af er gået konkurs.

Nogle der har oplevet samme fejl og/eller har en kommentar til, hvad jeg skal gøre fremadrettet.

/Martin
Af Peter Schrøder
millerbean skrev:1.gang skiftede de strømforsyning og panel og det varede et par uger, så opstod fejlen igen.

Problemet: Billedet står skarpt, men ved opstart og ved visning af HD kanaler og når TV'et går fra mørke til lyse farver begynder det at blinke, som om man skruer lysstyrken op for 100% og tilbage igen. Det varer ca. et par minutter inden billedet bliver normalt igen.

Min 2års garanti udløb i løbet af den 2.reparation og butikken jeg har købt den af er gået konkurs.
Reparationen vil forlænge garantien, så længe det drejer sig om den samme fejl. Kan du evt. filme fejlen når den opstår? Du kan f.eks. lægge dagens avis foran tv'et for ligesom at dokumentere at fejlen stadig er der.
Af millerbean
Har forsøgt at filme fejlen på TV'et, men det er desværre svært at se, da en optagelse altid vil have flimren, når man optager et TV billede.

I mellemtiden har jeg fundet ud af, at problemet er baggrundslyset, som kan stilles fra 1-10.

Stiller man det til 1-2 eller 10 opstår der ingen flimren på TV'et.

Kan også se på Google, at mange andre har problemer med det.

Har snakket med Samsung og de siger, at de nu ikke vil oprette en reparationssag, da TV'et nu er over 2 år gammel. Fejlen opstod dog for flere mdr. siden, hvor TV'et har været til reparation 2 gange uden at fejlen er blevet udbedret (gengangerfejl).

TV'et er en ikke-nordisk model, hvilket de også bruger som argument, men de har dog sendt TV'et til reparation 2 gange uden diskussion.

Hvad kan jeg gøre ? (vil jeg nå langt med en sag ift. forbrugerklagenævnet)