Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Jeg er blevet lidt nysgerring angående Philips 21:9 skærme! Dette er ikke en forespørgsel om hvor vide den er god eller ej. Det er formentlig ikke en jeg skal købe, men kunne alligevel godt tænke mig at hører folks meninger om denne skærm.

I år har Philips jo lanceret to forskellige 21:9 skærme. En 7000-series med Passiv 3D og en 9000-Series med Aktiv 3D.

Hvad synes i om Philips 21:9 skærme? Er idéen noget som holder? Hvordan ser det ud når man ser almindelig TV? - Kommer der til at være bjælker i siden, eller bliver personerne på billedet mast sammen og virker 'tykke'.
Har set den gamle Philips 21:9 test som Flatpanels lavede for nogle år siden, men en del er sket siden.
Af lennon
Diskusionen rører på sig med jævne mellemrum . Personligt vender jeg tommelen nedad . Begrundelsen er,at en fladskærm efterhånden bruges til meget andet end film . Jeg tænker feks på fremvisning af jpeg billeder, pc brug, gaming og almen tv brug hvor 16:9 er et bedre format. Men til film er 21:9 ubetinget et hit .
Af JesperKeller
Da min post hurtigt faldt ned, vælger jeg lige at bumpe den op til top, da jeg gerne vil have folks meninger :)

Tak