Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
Da jeg muligvis skal have nyt tv snart da mit gamle er stået af.

Hvad så med alt det DVB halløj.
kan læse DVB-T2 er det nyeste, men skal man tage højde for det hvis man alligevel har yousee, waoo eller parabol?

Da der er en 2-3000kr forskel på et med DVB-T2 og et uden. Er det så pengene værd/nødvendigt?

-Mvh Kent
Brugeravatar
Af edinger
Hvis du – som jeg – udelukkende betragter dit TV som en monitor, og derfor altid har en ekstern boks ved siden af, er det ikke noget, du skal bekymre dig om.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
DVB-T2 er kun relevant for dig, hvis du i dag modtager Tv via husantenne eller stue-antenne eller hvis du planlægger at flytte et sted hen hvor du bliver nødt til det. Der ligger ingen konkrete planer om at flytte hele nettet over på DVB-T2 lige foreløbigt, så det bliver nok ikke aktuelt i de kommende år.
Af Kenzify
okay, takker for de hurtige svar :)

Pt. har jeg fællesantenne. og de næste 2 måneder får jeg Waoo, og der kommer en boks til stå under TV'et.
Og ellers ser jeg ikke det helt store i TV, udovre sport og nye ting i ny og næ.

Regner ikke med flytte på landet eller lign de næste par år hvertfald.

Bare når man kan spare en 2-3000kr. ved undvære. som jeg så os kan, som jeg kan forstå.
Af reslfj
Kenzify skrev:... Bare når man kan spare en 2-3000kr. ved undvære. (DVB-T2)
Som Rasmus skriver "DVB-T2 er kun relevant for dig, hvis du modtager eller i fremtiden vil modtage via antenne"
Og jeg kan tilføje "og kun hvis dit fjernsyn selv skal modtage dvs. hvis du ikke modtager via en boks m/u harddisk".

Du har klart intet at bruge DVB-T2 til. Det er der naturligvis andre, der har - fx hvis man ser svensk fjernsyn via antenne.

Men der er ikke længere en prisforskel på noget, der bare ligner 2-3000 kr, når man sammenligner lige for lige. Det er klart at man kan finde sidste års model eller et discount mærke til en lav pris - men der er allerede mange apparater med DVB-T2 til rimelige og normale priser. Ja selv helt små fjernsyn kan man nu få med DVB-T2 tuner.

Prøv fx at søge hos Elgiganten. Og andre forretninger har yderligere modeller.

Lars :)