Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg køber snart en ny high-end computer og i den anledning vil jeg også udskrifte min gamle 17" skærm. Jeg har læst en del intressante artikler bl.a. her på siden og har fundet nogle min. krav til skærmen.

Jeg køber den først og fremmest som en god gaming skærm der kan gøre et 8800 gfx ære. Hvis jeg har misforstået hvad der skal til for at dette er opfyldt så fortæl mig det endeligt og kom med andre forslag.

Ms på 6 eller derunder

Høj opløsning, er i tvivl om det skal være 1600x1200 eller 1680x1050? hvad egner sig bedst til spil?

Ingen pixelfejl (hvis det da er muligt?)

Meget gerne 20", men hvis I virkelig syns det er dumt kan en 19" også gå.

Panel ... jeg har endnu ikke styr på dem alle og hvad der er deres styrker og ulemper, så kom endelig med forslag!

Pris: Jep en 2500-4000 er hvad jeg regner med at spendere

Håber I har nogle gode bud på en god skærm
Af Thomas Tang
Fik jeg sagt at jeg har et rigtigt lækkert anlæg fra logitech så højtaler i skræmen er unødvendige hvis ikke decideret et minus...

Jeg har kigget lidt mere og her er mine favoriter:

200WB7ES 2600kr, 1680*1050, 8 ms, 20,1" og 0 pixelfejls garanti :p

204B 3200kr, 1600*1200, 5 ms, 20,1" nogen der ved hvad pixelgarenti der er på den?

20WGX2 4400kr, 1680*1050, 6 ms, 20,1" nogen der ved hvad pixelgaranti der er på den?

Ingen der har nogle råd?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Læs min artikel på forsiden om hvilke garantier de forskellige producenter har på pixelfejl. Alle de mærker du har kig på er med deri.

Af de 3 vil 20WGX2 give dig det bedste billede, men prisen er også derefter. Hvis du vil gå ned i en 19" skærm, så vil der snart komme en test af Samsung 971P (0 pixelfejls garanti) som har et PVA panel og 6 ms responstid.
Af Thomas Tang
okay, ærgeligt der ikke er 0 pixelfejls garenti på 20WGX2

Har fået anbefalet en samsung 225BW Tror du der kommer en anmeldelse af den også? Eller er der nogen der ved noget om den?

glæder mig til anmeldelsen af 971P :)
Af R32
Fandt en test af Samsung 225BW. Overvejer selv sådan en fætter.

Samsung 225BW
Af Mokkat
ville nok holde mig til s-ips eller s-pva når du alligevel har budgette til det. 225BW har "kun" TN

Har selv en 20wgx2, uuha den er lækker :) Min har ingen fejl.
Med lidt snilde kunne du evt løfte den forsigtigt ud af kassen og så lige teste den for pixelfejl og backlight bleeds, evt med Dead Pixel Buddy. Så kan du snildt sende den tilbage på returretten og bestille en ny andetsteds hvis den har fejl.
Foretningerne har individuelle tolerancer overfor hvor "brugt" tingene må være (kan huske der var en herinde der fik problemer med en butik fordi han testet en ny skærm i et par timers tid, og butikken syntes den lugtede af røg :(( ) så vær hellere på den forsigtige side.