Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hmm havde lige skrevet en ret lang tråd men den forsvandt da jeg skulle indsætte nogle links. Denne bliver altså i lidt kort format. Magter ikke at skrive det hele en gang til.

Jeg har et gammelt billedrørstv nu, men havde indtil fornyligt et nogle år gammelt samsung fladskærm, kun hd-ready. Jeg kan ikke rigtig huske modellen, men kostede ikke mere en 3K, så intet bling bling i det tv.

Tv'et skal bruges til alm tv, både sd og hd. dvd og blue-ray når jeg for købt en afspiller.
Det skal stå i stuen, med forholdvis store vinduer til højre for tv'et(ikke på samme væg som tv'et). Jeg kommer til at sidde ca. 3-4 meter væk.
Overvejer at anskaffe et appletv, så der er ingen krav til internet på tv'et og 3d er heller ikke rigtig interessant. Så det er kun billedkvaliteten, der skal vurderes stort set. Andre ting er kun et plus, men ikke noget jeg vil betale en masse ekstra for.

Men efter at have ledt lidt rundt og kigget på købsanbefalinger og test har jeg fundet frem til G30'eren, som jo skulle være top notch i sin prisklasse, men 5,5k hos hifi-klubben er lidt dyrt til mig. Derfor har jeg så fundet et samsung til 3999kr nemlig samsung UE40D5000. Jeg har dog ikke kunnet finde nogle anmeldelser af dette, kun et på 5505 modellen, men ved ikke hvor forskellen ligger her.

Spørgsmålet går vel så på, hvad jeg får for de ekstra 1500 kroner? Og er den forskel noget jeg som lægmand vil kunne se i form af bedre billedkvalitet?

Jeg håber der er nogen der kan oplyse lidt om hvor meget en almindelig bruger vil kunne se af alle de mange ting der bliver testet i.

Med venlig hilsen Anders Halse