Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ozong
Hej

Efter flere forsøg med UE55D7005, prøvede jeg at købe min første plasma skærm, en PS59D7005 sikke et dejligt TV.

Overgangen fra LED til Plasma er gået forbavsende godt, jeg syntes klart farverne og billedet står bedre end på LED, men jeg mangler lidt kontrast. 3D er ringe i forhold til LED, men det er sikkert p.g.a. manglende kontrast.

Jeg oplever dog 2 problemer buzz og enkelte pixelfejl!

De første 3 dage havde vi en meget høj konstant buzz lyde som dog variere med indholdet på skærmen, jo lysere billede jo højere buzz. Jeg har lettere nedsat hørelse, hvilket betyder det ikke generer mig, men min familie var ved at gå amok over lyden.
Pludselig dag 4 var buzz lyden væk!

Er det normalt, kan buzz lyden pludselig forsvinde, eller er det vi har hørt noget helt andet som nu er holdt op??

Desuden har jeg tre pixelfejl, en der blinker på kanten af det de kalder zone A og 2 som ser ud som om de er konstant sorte.

Hvordan er reglerne lige for pixel fejl og hvad er normalt?

Kan man forvente at få en skærm uden defekte celler?

Bør jeg bruge min fortydelsesret eller vil den næste skærm have samme problem?

Med venlig hilsen
Oz
Af PhDream
Når man køber en nordisk model, ligesom du har gjort (model nr. ender på 5), har du Samsungs prestige garanti. De kan komme hjem til dig og udskifte panelet eller give dig et helt nyt tv. Du kan selvf. også udnytte fortrydelsesretten.

Ja, du kan godt forvente et tv uden døde pixels. Samsung er normalt ret gode mht. pixelfejl, dvs. at problemet ikke er så ofte udbredt som på f.ex. LGs plasma.
Af ozong
Fik byttet mit tv og fik et brugt tilbage, som de dog efter lidt diskussioner tog tilbage og sendte mig et fabriksnyt tv.

Nu står jeg så med et nyt tv, men igen er der pixelfejl.
Der er kun en men....

Gider næsten ikke bytte flere tv, kan man regne med at Samsung bytter panelet uden at de vil gøre vrøvl?

/Oz
Af PhDream
Personligt ville jeg ikke spilde tid på at ringe til Samsung, aftale rep., vente på tekniker, osv. pga. en enkelt død pixel.

Hvordan har du set den ene døde pixel? Har du været helt oppe ved skærmen og tjekke eller ved alm. tv-kigning fra normal siddeafstand?
Af Letten
PhDream skrev:Personligt ville jeg ikke spilde tid på at ringe til Samsung, aftale rep., vente på tekniker, osv. pga. en enkelt død pixel.

Hvordan har du set den ene døde pixel? Har du været helt oppe ved skærmen og tjekke eller ved alm. tv-kigning fra normal siddeafstand?
Lige mine ord.

Jeg tror der er mange TV-købere der får ødelagt deres oplevelse fordi de læser "for meget" om TV og deres evt. svagheder (på fora som dette). Når man så modtager et nyt TV sidder man nærmest og leder efter de fejl man har læst om kan være der.

Siger ikke det er tilfældet her.

Men læn dig tilbage og nyd et fedt TV - er det perfekt? nej, det perfekte TV findes ikke.