Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels,

Har tidligere brugt siden med stor succes MANGE tak for det :)

Stuen skal forsynes med nyt "husalter" gerne et meget stort et, har tidligere haft Sony W3000 46" som nu flyttes til soveværelset. Jeg har læst lidt om D7005/8005 og er meget int. det lyder til at de stort set er identiske? Prisforskellen på PS7005 59" og PS8005 64" virker til at være urimelig stor hvis det passer?

Har aldrig prøvet Plasma før, men med de nævnte skærmstr. lyder det til at flertallet herinde anbefaler Plasma ellers var min første tanke 8005 55" i LED?

Tv'et skal primært bruges til:
- Almindeligt TV kiggeri (fællesantenne)
- Film, Bluray (PS3)
- Spil (PS3)

Andre alternativer modtages gerne (ved godt at Pana VT30 kommer i spil men total prismax er nået ved PS8005 64")

Er bange for at størrelsen kommer før gørelsen i denne omgang ;)
Af Smooth
Overvejer nu kraftigt PS D7005 59". Synes det lyder til at prisforskellen på 7005 59" og 8005 64"er for stor i forhold til hvad man får ekstra i 8005 udgaven.

Webbrowser = lige meget bruger den bærbare
5 ekstra tommer = kr. 6000,- crazy
3D lyd = ok med traditionelt surround

- Er der ingen der ligger inde med oplysninger vedr. D8005
der retfærdigør den noget højere pris?

- Måske nogen der har set begge tv?

- Eller et wildcard på et tv jeg endnu ikke har tænkt på?

Ville være fedt med lidt input fra oraklerne herinde :)
Af Mysen
Du har jo fanget essensen. Browser er ligegyldig og 3D-lyd er næppe uundværligt. Designet er smag og behag..

Men om 6000 kr ekstra er crazy, er en subjektiv holdning. Det svarer jo til knap 20% mere skærmareal for 40 % mere guld. Det er der ikke meget rimelighed i, men de sidste tommer koster altså bare som regel en del, og de ekstra 20% er da bestemt også værd at tage med. Især hvis man sidder halvlangt fra skærmen.

Op til dig, om du vil ofre de ekstra penge. Der er ikke nogen af os andre, der kan tage din beslutning. ;)
Af Smooth
Tak for feedback :)

Så bliver det PSD7005 59"

Troede måske at der var andre forskelle jeg ikke havde fundet på de 2 tv. eller måske et super alternativ jeg ikke havde set. Med en så stor skærm ville jeg gerne være ekstra sikker på et fornuftigt billede

takker endnu engang :)