Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MaOMadsen
Hej

Jeg har ikke super meget forstand på højtalere, så jeg håber i kan hjælpe mig med at forstå nogle ting ang. højtalerne fra B&W nemlig MM-1.
Mit spørgsmål går på om og i så fald hvordan de kan kobles til fjernsynet?
Jeg har et Samsung UE32D5005, hvor jeg gerne vil kunne koble højtalerne direkte på. Altså slippe for en mellemstation i form af forstærker eller andet.
Så vidt jeg har læst mig frem til har de et mini-jack stik, men dette skulle ikke give optimal lyd, idet de kun skal være koblet til fjernsynet. Er der derfor mulighed for at koble det via USB, så højtalerne afspiller lyden fra fjernsynet? Eller er der andre tilkoblingsmuligheder?

På forhånd mange tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Glem USB. Det er kun til at få ting IND i TV'et - den sender ikke noget ud den vej.

Tv'et har desværre ikke nogen analoge udgange ud over hovedtelefonstikket, hvilket ganske rigtigt ikke er nogen super optimal løsning. Derudover er der kun en optisk digital udgang, hvor du skal have fat på en ekstern DAC for at konvertere det til phono, hvis det skal sluttes til MM1. Den billige løsning er blot at teste hovedtelefonstikket.
Af MaOMadsen
Torben Rasmussen skrev:Glem USB. Det er kun til at få ting IND i TV'et - den sender ikke noget ud den vej.

Tv'et har desværre ikke nogen analoge udgange ud over hovedtelefonstikket, hvilket ganske rigtigt ikke er nogen super optimal løsning. Derudover er der kun en optisk digital udgang, hvor du skal have fat på en ekstern DAC for at konvertere det til phono, hvis det skal sluttes til MM1. Den billige løsning er blot at teste hovedtelefonstikket.
Tusind tak for den hurtige tilbagemelding og det fyldestgørende svar. Jeg tror jeg vil prøve at finde en udstilling med MM1 og høre om hovedtelefonstiks løsningen er noget jeg kan leve med (: