Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har været ude og anskaffe mig et Samsung D7005, men det volder mig nogle problemer. For det første har jeg bøvlet en del med at få en USB disk med lidt film og serier til at virke. Jeg har prøvet alle 3 usb indgang på tvet, og den kan ikke engang finde disken.

Det skal lige indskydes at disken intet fejler og køre perfekt med en computer.

Jeg har prøvet at være inde og rode med divx reg. og har ikke helt fanget om det er noget tvet selv gør når man trykker ok, eller man skal ind på en webside og reg. sig. Jeg ved heller ikke om det har nogen betydning i forhold til at afspille divx filer på en ekstern HHD.

Tanke med dette nye smart tv var også at vi kan få fjernet vores ældre mediacenter der bestemt ikke er kønt (i min kones øjne) derfor har jeg forsøgt at fx se dr.nu men det er en ualmindelig besværlig og sløv omgang. Jeg har fået det til at virke, men ærligt talt virke det som om den indbygget computer er mere sløv end en billig gammel netbook. Har i andre samme oplevelse, eller er der noget der står forkert indestillet ?

Når først man har fået den i gange afspiller den dog DR.NU indholde udemærket, men det er dog en ringe internet oplevelse der er på dette tv.

Indtil videre det altså ikke den bedste multimedia oplevelse jeg har fået af dette tv. O-O
Af TheSleeper
Sæt din USB disk til fjernsynet inden du tænder for det ;0)

Hvad for en internet forbindelse har du ? kører du trådløs eller fast opkobling ?

Jeg synes mit SMART TV virker upåklageligt, men jo det kan godt være en smule langsom til tider ...
Af CBW70
Det prøver jeg lige.

Jeg har en 100 mbit forbindelse og det køre over wi-fi hvor tabet er ca 20% målt på vores computer. Det burde ikke være internet hastigheden der er et issue.
Af Maestroelite
Det kunne også tænkes at din HD muligvis er formateret med NTFS?

Den skal være formatteret i Fat32 for at virke.
Af Mysen
Maestroelite skrev:Det kunne også tænkes at din HD muligvis er formateret med NTFS?

Den skal være formatteret i Fat32 for at virke.
NIx. NTFS virker fint på Samsungs fjernsyn. Og den registrerer også en HDD, der sættes i et tændt tv. Men der er rigtig nok mange diske, den ikke æder af en eller anden grund, og det er ikke nødvendigvis hverken størrelse, spindelhastighed eller buffer, der afvises.
Det er meget besynderligt.
Af CBW70
Jeg har prøvet at genstarte tvet både via remoten men også at trække strømstikket - ingen effekt. Er tvet tændt og disken sættes til starten den fint med at køre. Slukker man tvet stopper disken også, så noget forbinelse er der. Jeg har også prøvet både usb stik 1 (der hedder HHD) men også de 2 andre er testet.

Min disk er en relativ ny 3 TB disk (fra i år), men 7200 omdrejninger. Den ER formateret til NTFS.

Det er sku lidt underligt.
Af TheSleeper
Jeg mener ikke de understøtter 3 TB diske ?

Prøv lige at google det ...
Af CBW70
hmm det ville da være en skam, den gamle stod af i foråret og blev udskiftet med denne, men så må jeg jo prøve at låne en disk et eller andet sted.
Af Maestroelite
Mysen skrev: NIx. NTFS virker fint på Samsungs fjernsyn. Og den registrerer også en HDD, der sættes i et tændt tv. Men der er rigtig nok mange diske, den ikke æder af en eller anden grund, og det er ikke nødvendigvis hverken størrelse, spindelhastighed eller buffer, der afvises.
Det er meget besynderligt.
Ok det var jeg ikke klar over.
Gælder dette for alle Samsung TV? (PS51D8005 f.eks).

Panasonic lader ikke til at understøtte det :((
Af noxity
Er ret sikker på at det er maks 2 TB, og at harddisken skal holdes under 5200 rpm hvis den skal have nok strøm gennem USB-porten.
Af Erdmann
Er lige med på en lytter. Skal selv bruge en hdd til mit d7005. Er der nogen der kan anbefale nogen hdd til netop denne skærm, som de har personlig erfaring med?
Af Mysen
noxity skrev:Er ret sikker på at det er maks 2 TB, og at harddisken skal holdes under 5200 rpm hvis den skal have nok strøm gennem USB-porten.
Den har jeg også hørt, men jeg kan ikke bekræfte det. Jeg har dog aldrig selv haft diske, der IKKE virkede. Allesammen på 2,5" og med 5400rpm. Min nuværende er en Samsung S2, partioneret i 300gb til optagelse og 700 gb ntfs til mediefiler.

@Maestrolite. Jeg kan ikke svare for om det gælder alle Samsungs modeller, men jeg kan ikke se nogen grund til at det ikke skulle være tilfældet. Den dur på PS50C7705, så mon ikke det også er tilfældet på 2011 versionen af samme tv?

MKV-understøttelse er jo især en fordel, da MKV kan indeholde mange forskellige HD formater. Hvis tv'et kun understøtter Fat32, sorteres langt de fleste 1080p film jo fra, da de fylder mere end 4gb. Hvis Panasonic ikke understøtter MKV filer over 4 gb, er det jo en større mangel end den i forvejen manglende DTS-understøttelse.
Af vizz
CBW70 skrev:Jeg har prøvet at genstarte tvet både via remoten men også at trække strømstikket - ingen effekt. Er tvet tændt og disken sættes til starten den fint med at køre. Slukker man tvet stopper disken også, så noget forbinelse er der. Jeg har også prøvet både usb stik 1 (der hedder HHD) men også de 2 andre er testet.

Min disk er en relativ ny 3 TB disk (fra i år), men 7200 omdrejninger. Den ER formateret til NTFS.

Det er sku lidt underligt.
For at benytte 3TB diske kræver det at et normalt pc bundkort har en BIOS der er UEFI kompatibel - og det er jeg ganske sikker på at dit TV ikke er.
Så du må ned på Max 2TB.

Og Ja, dit TV kan tage diske med både NTFS og FAT32.
Af CBW70
Det er nok problemet med en 3 TB disk, for nu har jeg sat en ældre en til, og her poper der straks en meddelse op om at den har fundet disken og det fungere perfekt.

Den disk der virker, køre med 7200 rpm og med ekstern strøm og er formateret i NTFS