Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

jeg ville købe en masse Anime film på Blu-ray da jeg er kæmpe Anime fan, men da jeg havde lagt en masse film i indkøbskurven på amazon.com opdagede jeg er der på halvdelen af filmene er et:

Region: Region 1 (U.S. and Canada only. Read more about DVD formats.)

eksempel: http://www.amazon.com/Spice-Wolf-Season ... 551&sr=8-2 (Står i beskrivelsen når i ruller ned)

betyder det at jeg ikke kan spille den i min BD Afspiller eller er der ingen problemer med det?

håber i forstår alt mit volapyk og vil hjælpe mig med probelmet.

På forhånd tak.

Jonas.
Brugeravatar
Af MigSelv
En standard BD player, kan ikke afspille region 1 film. En BD player kan i mange tilfælde gøres regionfri på dvd delen, det er mere kompliceret med regionsfri BD del.
Jeg kender pt. kun til Oppo, der kan bestilles regionsfri til både BD og DVD.
Af Sylvest
Dune afspillerne kan også gøres BD-kodefri
Af caxx
Umiddelbart er det amazon i US, sjovt nok. Betyder det ikke også du skal betale afgifter? - jeg tror, jeg betalte omkring 90% afgifter sammenlignet med købspris for en ting jeg købte over en EBAY i USA.
Af 1756fischer
Jeg kan kraftigt anbefale amazon.co.uk som er den britiske version og der er ingen told eller afgifter på, som der er på varer købt uden for EU. Priserne på amazon.co.uk er i mange tilfælde endda også billigere og så har de samme kodning som de danske afspillere...!