Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige købt en Dell U2311 til <2000 kr, efter at have vendt mulighederne i dette forum.

Denne skærm er .... fantastisk til prisen. Virkelig overbevisende billedkvalitet ifht den meget rimelige pris. Desværre er jeg nok på vej til at returnere den.

Når skærmen er tændt & viser billede så kommer der en "snerren" / højfrekvent lyd fra skærmen. Denne snerren er svag; men når der ellers er helt stille i mit rum, så driver lyden mig til vandvid... Lyden kommer omme bagfra; fra elektronikken eller PSU'en. (Det skal retfærdigvis siges at lyden er svag, og helt overdøves så snart der er anden blæser-støj eller musik i lokalet.)

Kan denne lyd fjernes / afhjælpes på nogen måde? Pleaase? :)

Hvis ikke, er der et bud på en god skærm i ca samme klasse (<3000 kr) som har god farvegengivelse, kan bruges til billedredigering og også let gaming, og som helt sikkert ikke har denne støj?
Brugeravatar
Af azrael
Har du prøvet at skrue ned for baggrundsbelysningen ved at justere kontrast og/eller lysstyrke?
Af Morty
Tak for tippet! :)

Ja, jeg har justeret skærmen efter Flatpanel's kalibrerings-resultat i testen af U2311. Dvs Brightness er nu sat til 30; og Contrast er på 75. Støjen er der stadig.
Brugeravatar
Af azrael
Det var da lidt ærgerligt. Niveauet af bagbelysningen har ellers ofte en indvirkning på den slags lyde.

Du kunne jo selvfølgelig prøve at få skærmen byttet, men du kunne selvfølgelig ende med en, der er værre. Der er altid lidt hasardspil over fladskærmskøb.

For øvrigt burde du prøve at justere din skærm ift. testen på lagom.nl. Det får du typisk mere ud af end at bruge indstillinger til en anden skærm, selv hvis det er samme model.