Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Slojder
Jeg skal endelig til at bytte mit gamle CRT fjernsyn ud med en ny fladskærm. Drømmen er selvfølgelig Panasonics top plasmaskærm - men pga. en lille stue har jeg ikke plads til mere end 37'' max - og pt. kan jeg ikke finde et plasma skærm i den størrelse, ligesom samsungs d8005 som min. hedder 40''.

Jeg har nok kigget mig lidt varm på et Sony 32EX720 eller 37EX720 - men inden jeg slår til:

Er der nogen der kan anbefale andre (bedre) modeller til køb af et fjernsyn i denne størrelse?

P.s. Tak for en fantastisk hjemmeside og et dejligt forum!
Af Slojder
Har muligvis set mig lun pga. designet (og særligt skinnen) på et Sony NX fjernsyn. Men hvor dælen kan man købe den nyeste model (40nx720) i Danmark - uden at skulle købe det på sonys hjemmeside?

Ligesom - er der stor forskel i billedkvalitet og ekstra tilbehør på nx710 udgaven og ex720 udgaven. Særligt tænker jeg på optagefunktionen som jeg gerne vil udnytte!
Af rkc
Hej ville klart vælge 42"vt30 eller 40"d8000,for du sider vel ikke tættere på end 1,5 mtr, og vis det er den fysiske størelse så er d8000 nok ikke større end en 37",som nok også er en størelse der er lidt dyr pr tomme.
Af Slojder
Pris betyder ikke det store - men det gør størrelsen. Der er simpelthen ikke plads til mere end en bredde på 90 cm - og det udelukker desværre langt de fleste 40'' - og helt klar Panasonics 42''. Jeg må vist ned at se på d8005 - men jeg tror også denne er for stor (den er 91 cm)!

Andre bud på en god skærm i 37'' størrelsen?
Af Slojder
Overvejes bestemt også seriøst! D6000 serien ser lækker ud. Men er der nogen der kan forklare mig forskellen i de forskellige modeller i d6000 serien. Det er sgu sindsygt svært at hitte rede i! F.eks. hvad er forskellen (designet giver sig selv) på d6515 og d6325?

Dertil: Er der (jf. anden tråd) forskel i paneltyperne på samsungs 32'' og 37'' i d6000 modellerne. Det skulle vist være et problem mellem 32ex720 og 37ex720 (hvor panelet i 32'' er væsentligt bedre end 37'')?
Af Ven
Slojder skrev:Overvejes bestemt også seriøst! D6000 serien ser lækker ud. Men er der nogen der kan forklare mig forskellen i de forskellige modeller i d6000 serien. Det er sgu sindsygt svært at hitte rede i! F.eks. hvad er forskellen (designet giver sig selv) på d6515 og d6325?
Jeg funderede selv over samme spørgsmål, da jeg fandt syv forskellige modeller i 6-serien på samsungs netsted.
Mht. til de to du nævner, er én forskel jo farven, hvor den ene er hvid og den anden sort. D6325 lader desuden kun til at blive forhandlet af Elgiganten, og andre modeller ser også ud til at være eksklusive for bestemte forhandlere - måske kun med designmæssige ændringer(?).
Jeg ser dog at Elgiganten angiver D6325 som værende 200 Hz CMR, mens de resterende vist alle angives som 400 Hz (nok også CMR). Om det så virkeligt er tilfældet ved jeg ikke, men det synes lidt mærkeligt.