Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hkima
Hej

Er på udkig efter en ny bluray/harddiskoptager, og har mere eller mindre besluttet mig for en af Samsungs topmodeller, men har et spørgsmål, forskellen er jo harddiskstørrelsen, men i diverse anmeldelser læser jeg at der kun er 1 tuner i 8500 og 2 tuner i 8900, er dette korrekt, for der står nøjagtigt det samme om de 2 på Samsungs hjemmesider omkring tunerne.

Ser man for eksempel på HIFIklubbens beskrivelse af 8500 står der også at man kan optage et program og se et andet.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/sur ... ptager.htm

Mvh Kim
Af DavidHimself
Så vidt jeg ved har de begge dobbelte tunere, men 8900'eren har 1TB hdd og USB-host, mens 8500'eren "kun" har 500GB og ingen usb (mener jeg O_O )
Af Jock
HALLO HKIMA

Inden du beslutter dig til at købe en Samsung 8900N eller 8500, så læs disse linier.

Jeg har haft 8900N i nogle måneder. Jeg har store problemer med (op til nu) 2 helt nye maskiner .

Før det første har den to tunere, men det medfører ikke, som Samsung eller forhandleren påstår, at den kan optage 2 programmer samtidig. DET KAN DEN IKKE.

Den har også store problemer, hvis jeg f.eks. ser en optaget film fra harddiscen, og jeg har timerstillet en optagelse, så springer den ud af filmen og hen på den station, jeg vil optage. Direkte tåbeligt. Samme problem opstår, når timeroptagelsen slutter. Så "smutter" vi ud af filmen igen. samtidig sætter maskinen ingen bogmærker, så vi ved ikke, hvor vi kom til i filmen.

Maskinen "går ofte ned". Det vil sige, at jeg må hive el-stikket ud af kontakten flere gange dagligt, så maskinen kan få "lidt luft". Specielt under redigering er den helt gal.

Hvis du tror, du kan redigere en film præcist, efter du har optaget den ned på harddiscen, så glem det. Maskinen redigerer meget upræcist, og den endda fjerner lyd og tekster i den redigerede film før og efter klippene. Det er bare ikke godt nok.

Du kan ikke sætte bogmærker ind på harddisc'en, så du kan huske gode sekvenser i en film. Den kan kun huske, hvor du sidst var i en film.

Du kan ikke gå på nettet, mens du optager et program.

Maskinen lever ikke op til prisen. Jeg har klaget over den flere gange, og jeg har fået en ny maskine, men den reagerer ikke anderledes.

De er simpelthen ikke gode nok endnu. Og slet ikke til 4500 kr for 8900N.

Dog viser maskinen et fantastisk billede både digitalt og på HD.

Det er også den eneste ros, denne maskine har fortjent indtil nu, men jeg håber sandelig, Samsung forbedrer den betydeligt, ellers er den ikke pengene værd. Så er det sagt.