Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Boyzi
Hey folke,

Jeg skal til at have skiftet min gamle enorme strømslugende og varmedannede monster af en 21" kæmpeskærm ud, med noget nyt og fladt :)

Den skal bruges meget til gaming (battelfield 2), så jeg stiller en del krav til at den kan følge med i den slags FPS spil.

Jeg har kigget lidt på en Asus MW221U

Er der nogle der har den skærm? Kan i sige noget godt/dårligt om den?

Hvordan er Asus politik mht. pixelfejl?

Nogle alternativer?

Andet i har at sige?

På forhånd tak!

//Boysen
Af Boyzi
Okay har nu rodet lidt rundt på forumet - ville det være bedre at tage en ekstra tusindkronseddel, og så smide den efter en NEC 20WGX2?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Som du sikkert har bemærket i din søgen, så er NEC 20WGX2 en væsentlig bedre skærm pga. det panel der sidder i den. Asus skærmen gør brug af et TN panel, mens NEC gør brug af et S-IPS panel. NEC skærmen har derfor også bedre billede overordnet set.

Jeg har aldrig set Asus skærmen live, men mit umiddelbare bud vil være, at du får den hurtigste skærm hos Asus. TN panelerne er typisk de hurtigste paneler, men så halter de på flere andre områder. Selv om NEC 20WGX2 så er lidt langsommere, synes jeg dog personligt, at den er et ganske fornuftigt bud - også til hurtige spil. Og jeg vil egentlig anbefale den over Asus modellen, hvis du er parat til at smide de ekstra kroner og gå lidt ned i størrelse.

Læs eventuelt anmeldelsen af NEC 20WGX2 her på siden.
Af Boyzi
TN og S-IPS er sort snak i mine øre, men du lyder som om du ved hvad du snakker om, så det tror jeg skam bare på er rigtigt hvad du siger ;)

Har set der er en anmeldese af 20WGX2 her på siden, men den er jo 4km lang, så læser den når jeg kommer hjem fra job og har bedre tid til det.

Er selfølgelig altid villig til at betale ekstra for lidt bedre kvalitet.

Tak for svaret!

Mvh Rasmus
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Okay, jeg gik bare ud fra, at du havde været lidt inde over begreberne nu hvor du havde fundet frem til 20WGX2. Men hvert fald, TN og S-IPS er det man kalder panelerne. Panelerne er dem der laver billedet - lidt ligesom billedrør eller en motor i en bil. Der findes forskellige typer paneler og forskellige producenter af panelerne. NEC og Asus laver f.eks. ikke deres egne paneler, men køber dem af f.eks. Samsung, LG.Philips eller en helt tredje.

S-IPS panelet har så en række fordele over TN, men på visse punkter går det naturligvis også den anden vej.
Har set der er en anmeldese af 20WGX2 her på siden, men den er jo 4km lang, så læser den når jeg kommer hjem fra job og har bedre tid til det.
Ja, vores anmeldelser er rigtig nok ret lange, men vi forsøger også at gøre dem grundige, så man ikke bagefter står og har baseret sit købe på tomme udtalelser. De kan sikkert godt skærres lidt ned, men du kan eventuelt bare springe nogle af afsnittene over, da de jo er inddelt ret præcist :)
Senest rettet af Rasmus Larsen 05 dec 2006, 15:17, rettet i alt 1 gang.
Af Boyzi
Nu har jeg læst den anmeldelse, og er efterhånden helt overbevist om at det er den skærm jeg skal have. Da jeg skrev at den var "4km lang" var det ikke negativt ment, men havde bare ikke tid til at læse den på det tidspunt :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Da jeg skrev at den var "4km lang" var det ikke negativt ment, men havde bare ikke tid til at læse den på det tidspunt
Sådan er det jo. Jeg tog det skam heller ikke ilde op, jeg tænkte bare, at det lige var passende at skrive lidt om hvorfor. :)

Bemærk for resten, at der lige er kommet Pro udgaver af NEC skærmene: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1163491620

20 tommeren er dog ikke rigtig ændret, men priserne er muligvis også mere aggresive. Jeg skal ikke kunne sige det, for jeg har ikke lige tjekket op på det, men det er da værd lige at undersøge.
Af Boyzi
Nu står der jo at de gamle modeller udskiftes med "pro" modellen, så mon ikke prisen holder sig på nogenlunde samme neaveu?

Men nu er der lige små 2 uger til jeg får råd til ny skærm, og i den tid kan der jo nå at komme mere info om "pro".(?)