Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Har netop købt et samsung home cinema (HT-C6800) og koblet det til mit ældre tv et Samsung LE40A.
Alt har virket fint i 2 dage og nu fungerer remote til tv´et ikke.
Det vil sige følgende fungerer på tv´ets remote; on/off, channel browsing og ingen andre knapper. Remoten til Home cinema kan jo bruges til begge dele og her er nøjagtig samme problem.
Problemet er at jeg ikke kan skifte Source/Funktion på tv´et (sidder i øverste højre hjørne på remoten).
Har prøvet at koblet alt fra tv´et så der kun var power og antenne koblet til, og stadig samme problem uanset hvilken remote jeg bruger.

Håber nogle kan hjælpe eller sende mig videre til nogle der kan hjælpe. Nu har jeg brugt to dage på det og har smidt håndklædet i ringen :-/
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er fjernbetjeningen indstillet til at styre TV'et? Tryk på "TV" knappen.
Af jimsindt
Hej Torben

Tak for hurtigt svar, ja nu er TV´et jo ikke det nyeste og det samme gælder remoten. På remoten kn jeg kunne vælge TV/DTV.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har begge fjernbejeninger samme funktioner således, at du kan udelukke en defekt remote med det samme? Har Tv'et en indikator for at den modtager et signal (visse modeller blinker med en diode på fronten når man betjener dem)?
Af jimsindt
Hej Torben

Ja de har samme funktioner og jeg kan se at dioden blinker. Men nu kan jeg skifte kanal og bruge volumeknappen på tv remoten, men ja det er lyden på home cinema der bliver ændret og ikke tv´ets.
Det lader til at Tv´et remote virker på home cinema og ikke tv´et, men jeg kan jo ikke skifte mellem tv og homecinema på tv remoten...

Tager gerne imod flere forslag, uanset så tak for meget hurtigt svar.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder lidt mystisk. Din remote betjener jo tydeligvis ikke dit TV.

Og knappen "BD Receiver/TV" på din nye fjernbetjening ændrer heller ikke ved noget?
Af jimsindt
Ja det giver ingen mening.

Hvis jeg nu finder en som også har en samsung remote og se om den reagerer på samme måde. Hvis den gør må det vel være noget relateret til tv´et?