Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Mine forældre købte ovenstående TV i El-giganten i dag, som de blev rådet til at købe af sælgeren. (læg mærke til at det er H-modellen og ikke T-modellen). De to modeller koster det samme, men jeg kan ikke se at H-modellen er bedre på nogen punkter(!)
Er der nogen, der kan finde nogen punkter, hvor H-modellen slår T-modellen? Jeg har ikke kunne se det (T-modellen slår derimod H-modellen på bl.a. afspilningsformater og SD-kortlæser). For mig lugter det lidt af, at sælgerne i Elgigangen har fået at vide, at de skal af med den gamle model, og derfor snyde kunderne!

H-modellen:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -40pfl6626

T-modellen:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 40pfl6626t
Af BrianH
Du er ikke blevet snydt (selvom du vist leder efter grunde til at føle dig som sådan) og der er ingen af 6000 seriens modeller der er gamle uanset om Elgiganten kalder dem H eller T
Af JesperKeller
Godaften Juledamen

Tilbage i 2008/2009, tilføjede Philips H-modellerne fordi de var med digitale tuner.
Dengang var det D og H der var valgmulighederne.

Den eneste forskel på disse to skærme er at H modellen kommer med DVB T/C, mens T-modellen kommer med DVB T/T2/C.

T2 bruges til fremtidens antenner.
Det er endnu ikke sikkert om Danmark overhovedet kommer til at have T2, men det bruger de i Sverige.
Af Juledamen
Tak for svarene.
Jeg er ikke blevet snydt, for det er ikke mit TV. :)

Som jeg forstår jeres svar, så er modellerne ens, bortset fra tunerne i de to TV? I så fald er det skidt information på Elgigantens hjemmeside :)
Af JesperKeller
Hej igen

Nej det står der på deres hjemmeside hehe. Det er bare en så lille detalje at man nok skal vide det, før man ligger mærke til det :P

Hvis du selv går ind og kigger under der felt der hedder DVB under informationer. Der har T modellen T2, det har H ikke :)

Men nej, så fremt at det sidste tal i modelnummeret er et '6'-tal, så er du sikker på en 2011 model. '5'-tal og det havde været en gammel 2010 :)
Af Juledamen
Det kan jeg godt se. Men igen er det T-modellen, der har flere funktioner. Den anden afspiller fx ikke .avi-formatet, og den tager heller ikke SD-kort. Ydermere er udgangseffekten på højttalerne større for T-modellen.

Jeg er slet ikke med på hvad der gør at H-modellen er lige så god som T-modellen?

Så vidt jeg har forstået vil antennesignalet måske gå over til T2 på et tidspunkt. Til den tid vil TV'et være ubrugeligt, for folk med antenne, ikke? Og ved du noget om hvornår det forventes, at T2 bliver taget i brug?