Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels
Jeg har igennem det sidste stykke tid fuldt med i debatterne og kan se at mange af jer har meget mere styr på det end jeg nogensinde får.

Problemet er at jeg skal købe et nyt tv til min lejlighed. Jeg har overvejet at købe et Phillips 46PFL9705H da jeg synes det virker rigtig fedt. Jeg er ret vild med ambi-light efter at have set en af mine venners lidt ældre phillips med det. Jeg vil hører om i deler den samme begjernsting som mig for dette tv eller om det er helt ude i hampen. Jeg har set dette tv til imellem 14k og 20k og vil bare hører om det er lige så sikkert at købe det til 14k eller om det er totalt rippet for dele i forhold til det til 20

Jeg vil også hører hvor man kan få en af de der 3d bokse man skal have for at ens tv kan kører 3d.

I er velkomne til at forslå andre tver hvis mit phillips ikke lever op til jeres standarter
Af JesperKeller
Hej Reetou

Velkommen til Flatpanels.dk.

Vil ligge ud med at sige at PFL9705H er en fantastisk fed skærm!
Det er en high-end skærm fra 2010, som har alt af det bedste indmad der findes! Eneste ulempe er blot at den ikke kommer med 3d integreret, men at du er nød til at købe et starter sæt med 1 sender og 2 briller, som hedder PTA02.

Et andet TV som faktisk har fanget min opmærksomhed ville være deres nye 7000 serien.
Den har Ambilight Spectra 2 (Betyder at det kun er Ambilight fra siderne, og ikke siderne+oven på), den kommer med smart TV, 3D integreret og det fedeste ved netop denne skærm. Den kommer med Passiv 3D som er blevet anmelderrost her på Flatpanels.

http://www.elgiganten.dk/search?webform ... 47PFL7666T

Held og lykke med det

Jesper Keller
Af Reetou
Jesper det ser rigtig fedt ud det tv. Kunne være jeg skulle overveje det :)
nogen af jer der ved hvornår 46PFL9707H kommer? er det værd at vente på :P
Af JesperKeller
Det der kommer med i den nye 9000 serie er at du får To-skærms gaming med 3d, du får tv optagelse, 3d sender integreret og så får du noget nyt som hedder Moth Eye, som du kun finder i deres 9000 series. Har ikke læst så meget om det, men hvad jeg har hørt så er det noget med en måde at styre lyset på i skærmen... Tror jeg :p

Jeg vil hvertfald ikke sige den er værd at vente på. Prisen på den i 46" bliver sikkert omkring de 22k vil jeg gætte på.

Men ja vil give yakken ret. PFL9705H Blev rost til skyerne her på Flatpanels og jeg undrer mig stadig over denne dag i dag, hvorfor den ikke fik en top anbefaling, men bare my point of view :p
Af Reetou
Hehe så må det blive det tv :) Hvad med et med priserne på pricerunner? Jeg synes at 7000 kr er et ret stort udsving.
Af lennon
Hvis man er til ambilight og billedkvalitet, så er nævnte Philips vel det eneste valg . Men hvis man primært går efter det bedste billede, altså rå billedkvalitet, - så findes der helt sikkert bedre valg i prisklassen . Ambilight er ofte diskuteret i diverse fora, og er nok som udgangspunkt lidt af en smagssag.Bemærk dog, at flere annerkendte billedentusiaster hævder, at den måde som Philips anvender ambilight på - rent faktisk er letttere destruktiv for den perfekte billedgengivelse .
Af Mysen
Jeg forstår nu også fint, at topanbefalingen blev udeladet. Det kræver en prof. kalibrering at indstille et korrekt billede, og alligevel undgår man ikke black crush. Prisen er næsten det dobbelte af VT20, men det er jo ikke mere eksklusiv designet på samme måde som Loewe eller B&O er. Så ved jeg ikke hvorfor, den skal være så dyr.
Det er et rigtigt fint tv, men man skal have et øje på prisen, når man vurderer, hvad den kan, og der findes lidt bedre, men langt billigere alternativer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
At have lys bag sit TV - såkaldt bias lighting - er ergonomisk favorabelt, men Philips har twisted det lidt, da anbefalingen er at lyset skal være ensfarvet og konstant. Hvad man så personligt foretrækker er naturligvis ikke til diskussion, og jeg mener da også at de fleste Ambilight TV kan indstilles til en konstant farve hvis det er dét man vil. I så fald var det måske blot smartere at bruge 400 kr. på et sæt diodelister og et så købe et andet TV...
Af JesperKeller
Har også lige modtaget avisen!
Kunne være fedt med to af disse monstre!

Kan være jeg lige skal hive mine feriepenge frem!
Af Reetou
Ikke dårligt det tilbud kommer jo som sendt fra himlen :D Nu får soveværelset vist også et nyt tv :D
Af Reetou
Jeg ville bare lige sige at jeg købte de 2 tver :) og de er mega nice! Tak for hjælpen gutter. I har været helt kanon :)