Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af helenesigen
#141323
Hej allesammen :)

Jeg har en Samsung 46" LED (7070) fra år 2010 som jeg købte på www.wupti.com. Hver gang jeg tænder eller skifter kanal eller i det hele taget trykker på fjernbetjeningen kommer der sådan noget frem fra venstre side af skærmen, om information om fladskærmen, så man ikke kan se hele billedet. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg får det væk, det er som om den står som en slags demotilstand. Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh. Helene
Af NemliJa
#141325
helenesigen skrev:Hej allesammen :)

Jeg har en Samsung 46" LED (7070) fra år 2010 som jeg købte på www.wupti.com. Hver gang jeg tænder eller skifter kanal eller i det hele taget trykker på fjernbetjeningen kommer der sådan noget frem fra venstre side af skærmen, om information om fladskærmen, så man ikke kan se hele billedet. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg får det væk, det er som om den står som en slags demotilstand. Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh. Helene
De fleste TV'er kan nulstilles eller resettes, så du kommer igennem grundindstillingerne igen. Her skal du undgå butikstilstand.
Af JesperKeller
#141327
Det er fordi at ved installation fik du valgmuligheden mellem hjem - butik, og du er kommet til at trykke butik :p

Gå ind i system settings og reset to manufacter, og start forfra :)

Held og lykke

Jesper Keller
Af helenesigen
#141356
Tak for svarene :)

Men hvordan gør jeg lige det, jeg har prøvet at kigge på "menu" men kan ikke finde et sted hvor der står nulstil?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#141357
Det bør være et sted i menuen.

Jeg har dog også før set rene butiksopsætninger, hvor man ikke kan ændre noget i menuerne. Her skal du trykke en kode på fjernbetjeningen for at låse Tv'et op. Jeg kan ikke huske koden, men Samsung bør kunne oplyse dig om den, hvis der ikke er noget punkt inde i menuerne.
Af netfors
#141380
Jeg havde samme problem med mit samsung ps50c7705. Jeg kan ikke helt huske hvilken menu der er, og jeg kommer ikke hjem til tv'et før på torsdag?
Men jeg ringede til samsung support, og de guidede mig hurtigt igennem? Tror de har prøvet det mange gange før :s
Af djarnis07
#141395
Jeg har også været ude for, at mit Samsung LE-26C455 er overgået til at operere i butikstilstand efter 4-5 måneder. Nu har jeg det problem fra tid til andet, at touchknapperne på tv'et på frontpanelet aktiveres, så tv'et skifter kanaler, tænder og slukker og justerer volumenet "af sig selv"
Af Kajs Bodega
#141401
djarnis07 skrev:Jeg har også været ude for, at mit Samsung LE-26C455 er overgået til at operere i butikstilstand efter 4-5 måneder. Nu har jeg det problem fra tid til andet, at touchknapperne på tv'et på frontpanelet aktiveres, så tv'et skifter kanaler, tænder og slukker og justerer volumenet "af sig selv"
Det lyder godt nok træls! Jeg håber da du har sendt det til reparation - det lyder ikke som en defekt man lige umiddelbart vænner sig til ;)
Af Hallas
#141421
Det er nemt på samsung..


Gå ind i menu, og så find indstillinger > plug & play > Så spørg den efter pinkode, den er 0 0 0 0

Derefter køre den geninstallering :-)


Evt. hvis man holder exit nede i 10 sek eller sådan, så nulstiller man også tv'et. HVIS jeg lige husker rigtigt heh..
Af helenesigen
#141427
Mange tak for hjælpen.

Nu forsvandt det også :D